تردد زائران از مرز خسروی فقط در طول روز انجام می‌شود/تشکیل قرارگاه مشترک ایران و عراق برای بررسی امور اجرایی مراسم اربعین

استاندار کرمانشاه گفت: در مرز خسروی بر خلاف سایر مرزها به صورت استثنا عبور زائران در طول روز انجام می‌شود و شب امکان تردد وجود ندارد.

تردد زائران از مرز خسروی فقط در طول روز انجام می‌شود/تشکیل قرارگاه مشترک ایران و عراق برای بررسی امور اجرایی مراسم اربعین

در تشریح جزئیات دیدار و مذاکره با هیئت عراقی به منظور برگزاری مراسم اربعین، اظهار کرد: کلیه زیرساخت‌ها برای عبور زائران اربعین از شش استان غربی؛ اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی، خوزستان و کرمانشاه از مرز خسروی فراهم است.

اقدامات لازم برای اسکان زائران در مرز خسروی انجام شده است

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای تهیه پارکینگ و محل اسکان زائران انجام شده است، افزود: در مرز خسروی بر خلاف سایر مرزها به صورت استثنا عبور زائران در طول روز انجام می‌شود و شب امکان تردد وجود ندارد؛ از این رو امکانات لازم را برای ماندن زائران در شب در قصر شیرین فراهم کردیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: برای تدارک سایر تجهیزات و ملزومات رفاهی از جمله راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی، مراکز اورژانس و افزایش تعداد گیت‌ها به 60 گیت، در ایران مشکلی وجود ندارد.

رازانی یادآور شد: روز گذشته سپهبد محمد بدر، معاون و نماینده مخصوص وزیر کشور عراق به همراه جمعی از مسئولان لشکری و کشوری این کشور با مسئولان ما در سفارت در عراق به مرز خسروی آمدند، جلسه مشترکی برگزار کردیم و آنها گزارشی از آماده سازی امکانات رفاهی برای زائران دادند.

وی با اشاره به مهمترین محور مذاکره با نماینده مخصوص وزیر کشور عراق تصریح کرد: مهمترین تصمیم جلسه، تشکیل قرارگاه مشترک میان ایران و عراق بود که براساس آن برای تمام امور اجرایی و جزئی در مرز خسروی هماهنگی صورت می‌گیرد، همچنین برای تدارک اتوبوس‌ها و وسایل حمل و نقل زائران که باید در طول روز زائران ما به بغداد منتقل شوند تصمیماتی اتخاذ شد.

رازانی تاکید کرد: تردد زائران از مرز خسروی فقط در طول روز انجام می‌شود، بر این اساس مقرر شد قرارگاه مشترک ایران و عراق تا زمان برگزاری مراسم اربعین هر هفته جلسه برگزار و مسائل جزئی و اجرایی را بررسی کند.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل جلسه این قرارگاه مشترک ما را یک گام به جلو هدایت کرد و هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شد همچنین در تلاشیم با شرایط مطلوب و حداقل در حد سایر مرزها ما هم عبور زائران را از مرز خسروی داشته باشیم.

اربعین امسال 400 هزار زائر از مرز خسروی تردد خواهند کرد

استاندار کرمانشاه گفت: پیش بینی می‌شود در طول 13 روز، حدود 300 الی 400 هزار زائر از شش استان غربی کشور از مرز خسروی وارد عراق شوند، همچنین مدت زمان برگشت آنها به کشورمان 7 روز خواهد بود؛ لذا به منظور تسهیل در رفت و آمد روزانه حدود 30 هزار نفر، هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم تا زائران را از مرز خسروی به بغداد منتقل کند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها