روحانی: فقط چند روز برای بازگشت به شرایط هسته‌ای قبل از برجام نیاز داریم

رییس‌جمهوری کشورمان با تأکید بر این که نگران هیچ تهدیدی نیستیم، اظهار کرد: اگر بخواهیم، فقط چند روز برای بازگشت به شرایط هسته‌ای قبل از برجام نیاز داریم.

روحانی: فقط چند روز برای بازگشت به شرایط هسته‌ای قبل از برجام نیاز داریم

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری بخش‌هایی از گفت‌وگوی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی ، رییس‌جمهوری کشورمان با کریستین امان‌پور، خبرنگار شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان را در توییتر خود منتشر کرد.

اسماعیلی نوشت: «‏دکتر روحانی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان: درست که آقای ترامپ غیرقابل پیش‌بینی است؛ ولی ما برای هر وضعیتی پیش‌بینی و برنامه داریم. تنها نتیجه خروج از برجام، بی‌اعتباری است.

کاهش تنش، منوط به رفتار دولت آمریکاست. رفتار فعلی ترامپ مسیر مذاکره برای حل مشکلات بین‌المللی را می‌بندد و عقبگرد به دوران ناموفق بوش پدر و پسر است.

‏بر قدرت مردم خود تکیه داریم و نگران هیچ تهدیدی نیستیم. اگر بخواهیم؛ فقط چند روز برای بازگشت به شرایط هسته‌ای قبل از برجام نیاز داریم.

‏مخالف سلاح کشتار جمعی و مسابقه تسلیحاتی در مناطق مختلف از جمله شبه جزیره کره هستیم؛ اما تهدید و نظامی‌گری مشکل اشاعه سلاح هسته‌ای را حل نمی‌کند.

‏دولت شدن داعش به نفع هیچکس نیست؛ ایران جلوی آن را گرفت. نقل مکان داعش، خطر بعدی است پایان مشکلات سوریه، باید مذاکره و اراده مردم باشد.

‏جهان باید در برابر نسل کشی و جنایت علیه مسلمانان، مقابل ارتش ودولت میانمار بایستد و به آوارگان کمک کند؛ ایران در هر دو زمینه اقدام می کند.

‏دستگاه قضایی ایران مستقل است؛ وظیفه رییس‌جمهور، مراقبت از طی مراحل قانونی است. گوانتانامو یادتان نرود؛ نمی‌توان یک‌طرفه نگران حقوق انسان‌ها بود.»

در همین راستا حسام‌الدین آشنا درباره گفتکوی روحانی و کریستن امانپور در CNN در تویتر نوشت:

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها