مدارس فرسوده و راه کارهای عضو کمیسیون آموزش مجلس / از مدارس اجاره ای تا جایگزینی کانکس به جای کپر

نماینده مجلس معتقد است به علت کمبود بودجه دولت و عدم امکان نوسازی مدارس در کوتاه مدت می بایست از راه کارهای جایگزین مثل دو شیفته کردن مدارس، اجاره ملک های مناسب و یا از کانکس در مناطق محروم به جای کپر استفاده شود.

مدارس فرسوده و راه کارهای عضو کمیسیون آموزش مجلس / از مدارس اجاره ای تا جایگزینی کانکس به جای کپر

با نزدیک شدن به اول مهر و بازگشایی مدارس یکی از دغدغه هایی که ذهن خانواده ها را با خود درگیر می کند مدارس با بافت های فرسوده و پر خطری است که در نقاط دور و نزدیک کشور وجود دارد، این درحالی است که از این مدارس با بافت های فرسوده در تهران نیز تعداد زیادی وجود دارد.

محمد قمی نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبر فوری در پاسخ به این سئوال که علت اصلی بروز حوادث در مدارس فرسوده چیست و چگونه دولت می تواند از این حوادث جلوگیری کند؟ گفت : به علت کمبود بودجه دولت و آموزش و پرورش نتوانسته است در جهت بهبود بناهای مدارس اقدام لازم را انجام دهد و این امر سبب شده عمر مفید مدارس بالا رفته و مدارس فرسوده تلقی شوند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد : با امکانات موجودی که در اختیار دولت قرار داشته است بعضی از مدارس در سطح کشور بازسازی شده است اما این کافی نیست چرا که همچنان در بعضی از نقاط دور دست و حتی در همین تهران هم مدارسی که نیاز به نوسازی دارند وجود دارد. همان طور که وقتی منازل مسکونی فرسوده برای افراد خطرناک است مدارس با بافت فرسوده نیز برای فرزندان این ملکت بسیار خطرناک است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خواست دولت در این زمینه این است تا کاری انجام دهد اما در حال حاضر امکانات و بودجه لازم را ندارد این درحالی است که استانداری ها، شهرداری ها و آموزش و پرورش همگی مکلف شده اند تا اقدامات مورد نیاز در این زمینه را انجام دهند.

قمی در پاسخ به این سوال که مجلس شورای اسلامی در زمینه نوسازی مدارس چه اقداماتی انجام داده است گفت: مجلس کاری که می تواند انجام دهند اختصاص بودجه برای اجرای طرح های نوسازی مدارس در سطح کشور است که این کار را نیز انجام داده است اما همگی ما می دانیم که بودجه کافی برای این موضوع وجود ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حفظ جان دانش آموزان و معلمان برای همگی ما لازم و واجب است و ما در تلاشیم تا بهترین شرایط را برای مدارس در سراسر کشور فراهم کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سئوال که چه اقدامی بایستی انجام داد تا خطرات مدارس با بافت فرسوده را برای دانش آموزان و معلمان کاهش دهیم گفت : به نظر من می شود از روش های جایگزین استفاده کرد؛ یعنی از مدارس پرخطر تا حد امکان استفاده نکنند و می بایست به صورت موقت دانش آموزان از مکان های اجاره ای یا در مناطق دور افتاده به جای کپر از کانکس و یا موارد دیگر استفاده کنند. یکی از راه کارهای موقتی که میشود در این زمینه پیشنهاد کرد دو نوبته کردن مدارس است البته همه این ها به صورت موقت است و دولت بایستی هرچه سریعتر اقدامات لازم برای نوسازی مدارس را انجام دهد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها