افتتاح صوری قالیباف و مترویی که چرخش نمی‌چرخد!/ ایستگاه فرودگاه امام منتظر اقدام نجفی است

ایستگاه متروی فرودگاه امام خمینی (ره) برخلاف اخبار رسانه ها هنوز هم قدرت کاربری ندارد و قطار بدون زمانبندی مشخصی از این ایستگاه عبور می کند.

افتتاح صوری قالیباف و مترویی که چرخش نمی‌چرخد!/ ایستگاه فرودگاه امام منتظر اقدام نجفی است

سوگل دانائی_ هجدهم مرداد ماه بود که تمامی جراید خبر از اتفاق تازه ای در حوزه مدیریت حمل و نقل شهری دادند.

ایستگاه متروی فرودگاه امام خیمنی (ره) با حضور شهردار اسبق تهران و رییس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید؛ طبق این خبر افرادی که مقصدشان فرودگاه امام خمینی بود می توانستند از این پس با تغییر خط مترو به خط یک خودشان را در هر ساعتی از شبانه روز به خط 8 مترو یا همان ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) برسانند.

این خبر شاید بهترین پایان نامه برای دوره شهرداری محمد باقر قالیباف به حساب می آمد. اما شواهد در متروی فرودگاه امام خمینی مساله دیگری را عیان کرد.

چه کسانی معترضند؟

به گزارش خبرنگار شهری خبر فوری ، متروی فرودگاه امام خمینی نه تنها افتتاح نشده است بلکه اگر از مامورین فرودگاه که در گذرگاه واصل بین فرودگاه و مترو قرار دارند هم از مترو بپرسید شما را درب های بسته راهنمایی می کنند و می گویند: هر از چند گاهی قطار در این خط به حرکت می افتد.

اگر دقیق تر از آنها زمان حرکت قطار را بپرسید می گویند: مشخص نمی شود، ممکن است یک روز اصلا قطار نیاید و یک روز بین ساعت 16 تا 18 یک قطار به این سمت بیاید.

این اتفاق را بیشتر مسافرانی که اصطلاحا بدون بار به ایران می آیند نیز تایید می کنند، مسافرانی که طبق اخبار رسانه‌ها گمان می کنند که ایستگاه متروی فرودگاه امام خمینی(ره) 24 ساعته قابل استفاده است اما اینگونه نیست.

مسئولین چیزی در این باره می دانند؟

در همین راستا از یکی از اعضای شورای شهر تهران علت این اتفاق را جویا شدیم. زهرا نژاد بهرام در پاسخ به این سوال که تکلیف متروی فرودگاه امام خمینی(ره) چیست ضمن تایید حرف های ما می گوید: من هم این صحبت ها را شنیدم اما خودم استفاده ای از این خط نکرده بودم. ما هم معترض بودیم، وقتی می گویند که خطی افتتاح شده است یعنی باید قابلیت کاربری داشته باشد اما عملا ما چنین چیزی را نمی بینیم. شاید ریل گذاری شده باشد اما به بهره داری نرسیده است.

چه شاخصی برای افتتاح مترو نیاز است؟

برای افتتاح یک مترو مراحل زیادی مانند ریل کشی، ساخت واگن، و ... نیاز است. نژاد بهرام در خصوص شاخص هایی که برای افتتاح یک خط مترو مورد نیاز است توضیح می دهد: خط برای اینکه افتتاح شود چندین و چند شاخص احتیاج دارد. اینکه روزی یکبار قطار یا واگن ازخط عبور کند به معنای افتتاح و بهره برداری خط مترو نیست. این به معنای این است که گام نخست برای افتتاح مترو صورت گرفته است.

این عضو شورای شهر تهران همچنین عنوان می کند: ما خودمان بحث داشتیم درباره خطوطی که توسط آقای قالیباف افتتاح شده است. اینکه افزایش خطوط داشته باشیم به معنای کاربری تک تک آنها نیست.

شوی رسانه ای یا عدم پوشش تمام واقعیت؟

نژاد بهرام در پاسخ به این سوال که آیا این حرکت را می‌توان یک شوی رسانه ای برای شهردار قبل دانست نیز می گوید: بگذارید بدجنس نباشم و اینگونه نگویم. فقط می توان بگویم که چیزی که در رسانه ها نشان داده شد تمام واقعیت نبود.

فرودگاه امام خمینی مترو دار می شود؟

اینکه واقعیت تصویری متفاوت با گذشته ای دارد که ما از آن یاد کردیم مشخص است اما طبق حرف های این عضو شورای شهر قرار است که به زودی و با همت شهردار جدید تجهیز ایستگاه متروی فرودگاه امام خمینی در دستور کار قرار بگیرد. و بیست و چهار ساعته فعالیت خودش را آغاز کند همان چیزی که پیشتر وعده آن داده شده بود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • نیما
    0

    لطفا" به این خانم بفرمائید افتتاح یعنی ،حتی یک قطار در یک خط حرکت کند ،نشان از اینست که خط قابل بهره برداریست .پس آقای قالیباف با ندادن هزینه های عهده دولت کار را تمام کرده وافتتاح هم نموده.انسان خوبه قدر شناس باشد،

  • مدی
    0

    این از وضع مترو کرج اینم از فرودگاه امام چرا پسرفت میکنید قابل اعتماد و اتکا بودن مترو چه شده بدون برنامه ساعتها را تغییر میدید اعلام نمی شه برنامه با زمانبندی نمیخونه .. هی ام که ساعتها رو محدود میکنید یه مترو رو برنامه بود که *** زدید بهش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها