دارندگان ژن‌های خوب بر سر سفره انقلاب

معضل رانت‌خواری که یکی از معضلات دامنه‌دار در کشور ماست مدتی است با تعبیر جدیدی تحت عنوان

دارندگان ژن‌های خوب بر سر سفره انقلاب

به گزارش خبر فوری، حمیدرضا عارف، پسر محمدرضا عارف که همچون سایر اعضای خانواده اش کمتر در عرصه های رسانه ای حضور داشت چندی قبل با مصاحبه ای که انجام داد انقلابی در فضای رسانه ای و سیاسی ایجاد کرد و گویا همچون ذخیره‌ای بود تا در زمانی که خبری از واژگان جدید سیاسی چون "ساکت فتنه" و "کاسب فتنه" و یا "دلواپس" نبود با طرح واژه‌ای جدید، رکود حاکم در این بخش را از بین ببرد.

او در گفت وگویی، موفقیت های خود را ناشی از "ژن خوب" خانوادگی توصیف کرد و بدین ترتیب توانست فرهنگ لغات سیاسی کشور را پربارتر کند و البته پدرش نیز در گفت‌وگویی که بعدا انجام داد از این موضعگیری فرزندش دفاع کرد. حمیدرضا عارف در مصاحبه ای که داشت درباره تاثیر ژن خوب بر موفقیت هایش گفته است: "هر کسی که توانایی داشته و به نقطه ای رسیده، حتما استعدادهایی در وجودش بوده؛ بالاخره تاثیر وراثت وجود دارد، ژن وجود دارد. پدر و مادر من هر دو جزو شاگرد اول‌های کنکور در کشور بودند، مادر من رتبه 15 کنکور داشته؛ این ژن منتقل می‌شود. " وی در ادامه می گوید: افتخار کردم و می‌کنم زمانی که سیم کارت تلفن همراه اول فقط وجود داشت، در یک مزایده رسمی با 32 شرکت، من در سن 25 سالگی، یک شرکتی را از افریقای جنوبی آوردم.

البته حمیدرضا عارف، تنها دارنده ژن خوب در کشور نیست و پیش از او افراد زیادی از این ژن استفاده کرده اند و قطعا بعد از او نیز از این ژن استفاده خواهند کرد. نکته جالب اینکه بیشتر دارندگان ژن های خوب و والدینشان معتقدند که بواسطه استعدادی که داشته اند حقشان بسیار بیشتر از اینها بوده و وابستگی خانوادگی، مانعی در برابر پیشرفت آنها بوده است.

برخی از دارندگان ژن خوب را که در سال های اخیر رسانه ای شدند در اینجا مرور کرده‌ایم:

فرزندان مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از دارندگان معروف ژن خوب هستند. فاطمه، محسن، فائزه، مهدی و یاسر، 5 فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی هستند. اگرچه هر 5 فرزند به نوعی از ژن خوب برخوردار هستند اما پرحاشیه ترین آنها مهدی است که در حال حاضر نیز مشغول گذراندن دوران حبس 10 ساله خود است. در بخشی از خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مهدی آمده است: «وزیر نفت آمد. گزارش تولید نفت، لوله‌کشی‌های وسیع برای انتقال نفت پالایشگاه‌های اراک، آبادان و بندرعباس و وضع جزیره خارک را داد و از بانک مرکزی انتقاد داشت. گفتم به مهدی کار محدودی واگذار شود که مزاحم درس او نباشد. قرار شد در هیـــأت مــدیره سکوهــای پــــارس جــنـوبـی باشد.

فاطمه حسینی : فاطمه، دختر صفدر حسینی، وزیر کار و اقتصاد و دارایی دوران اصلاحات است. صفدر حسینی در دولت یازدهم به سمت مدیرعاملی صندوق توسعه ملی منصوب شد که افشای فیش حقوق 57 میلیون تومانی برای هر ماه و وام چندصد میلیونی با بهره 4 درصد سبب برکناری وی شد. فاطمه حسینی توسط شورایعالی اصلاح طلبان وارد لیست ائتلاف امید شد و اکنون نماینده تهران در مجلس است. نحوه حضور او در لیست امید نیز حاشیه هایی به همراه داشت و عده ای معتقد بودند حضور او در این فهرست بواسطه کمک های مالی پدرش به این ائتلاف بوده است. فاطمه حسینی پس از ماجرای فیش های نجومی و برکناری پدرش از مدیرعاملی صندوق توسعه ملی، در صحن مجلس به دفاع از پدرش پرداخت که ماجرای جنجالی سفره انقلاب مربوط به نطق او در مجلس است.

الیاس قالیباف : فرزند محمدباقر قالیباف، شهردار پیشین تهران است که در هیات مدیره مدارس غیرانتفاعی مهر هشتم فعالیت دارد. اسحاق نیز پسر کوچک تر قالیباف است که گفته می شود برای تحصیل در استرالیا به سر می برد.

فریدالدین حداد عادل: فرزند غلامعلی حدادعادل است. عضویت در هیات مدیره موسسه فرهنگی آتیه تامین اجتماعی، عضویت در هیات مدیره موسسه فرهنگی جام جم، عضویت در شورای فرهنگی اجتماعی تامین اجتماعی و ریاست شورای ممیزی کتاب تامین اجتماعی، از جمله مسئولیت های او است.

یاسین رامین: فرزند محمدعلی رامین (معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت احمدی نژاد ) است. او در شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر مسئولیت داشت که به دلیل پرونده ای در همین زمینه مدتی بازداشت شد. وکیل مدافع رامین درباره پرونده موکلش گفته بود: موضوع این پرونده اختلاف حساب مالی بین شرکت موکلش و هلال احمر است. مباحثی درباره واردات شیرخشک های آلوده نیز به یاسین رامین نسبت داده می شد که وکیلش، این مسائل را تکذیب کرده است.

میثم مظفر: میثم متولد سال 1360 و فرزند حسین مظفر (وزیر پیشین آموزش و پرورش و نماینده پیشین مجلس) است. او در سال 91 به مدیرعاملی سازمان تاکسیرانی شهر تهران منصوب شد.

حسین مظفر در گفت وگویی با جام جم درباره شایعاتی که درباره مسئولیت های مظفر و ارتباط آن با آقازادگی او مطرح شده بود گفت: میثم ما قبل از این معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری بـــود و قبل از آن هم قائم‌مقام شهردار بود و حتی قبل از آن نیز پست‌هایی داشته که وزرای ما آن را نداشتند. اتفاقا میثم ما به جرم مظفر بودن از مناصب بالا محروم مانده است ایشان از هجده سالگی در تشکیلات بوده و اداره جلسات 2000 نفری را به عهده داشته است. وی مشاور منطقه آزاد کیش و مدیرکل اتحادیه دانش‌آموزان کشور بوده و به عنوان مشاوران جوان رئیس‌جمهور فعالیت می‌کرده است. همچنین ایشان عضو هیات مدیره موسسه آی‌تی و معاون سازمان فرهنگی شهرداری بوده و قرار بود شهردار یکی از مناطق شود، اما تاکسیرانی که جزو حساس‌ترین وظایف بود و افراد دیگر نمی‌توانستند در آن فعالیت کنند به ایشان پیشنهاد شد و گفته شد با توجه به توانمندی‌های ایشان این انتخاب صورت گرفته است. شایعات مطرح شده جفایی است که در حق ایشان صورت گرفته و هیچ ارتباطی میان فعالیت من و ایشان وجود ندارد. پرسش من این است که چرا ما توانمندی‌های افراد را به دلایل شایعات بی‌اساس زیرسوال می‌بریم. البته این موضوع به دلیل وجود برخی از طایفه گری‌ها که در بعضی جاها وجود دارد شایعه می‌شود، اما بچه من برعکس است و توانمندی‌هایش به حدی است که باید مناصبی بالاتر از این اختیار کند. شما بهتر است به تاکسیرانی سری بزنید و عملکرد او را در آنجا بررسی کنید و خودتان در این باره قضاوت کنید.

علی رضایی: فرزند محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است و به عنوان معاون پژوهش، اطلاع رسانی و امور بین الملل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول فعالیت است.

کمیل لاهوتی: پسر مهرداد لاهوتی، نماینده لنگرود است. او یکی از کاندیداهای شهرداری چمخاله و چاف بود که البته گفته شد پس از جنجالی شدن این مساله از کاندیداتوری برای شهرداری استعفا کرده است. پدرش در گفت وگویی در این باره گفت: پسرم را جزو گزینه های شهرداری چمخاله قرار دادند. گفتم نباشد. حد و اندازه ایشان خیلی بالاتر است.

سید احمد عراقچی: احمد، برادرزاده عباس عراقچی است. او متولد سال 57 است و اکنون به عنوان معاون ارزی بانک مرکزی مشغول فعالیت است. آنطور که گفته می شود او پیش از این مسئولیت، سه سال سابقه کار داشته و عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است. وی در حال حاضر بر اساس چارت بانک مرکزی، نفر پنجم اقتصاد کشور محسوب می شود.

مهدی وکیلی: مهدی، فرزند دهه هفتادی محمدعلی وکیلی، عضو هیات رئیسه مجلس است. او به تازگی به عنوان مدیرعامل شرکت کاوشگران صنعتی و معدنی آتیه صبا از شرکت های وزارت کار منصوب شد.

مصطفی موسوی لاری: مصطفی، فرزند وزیر کشور دولت اصلاحات است و به عنوان عضو موظف و رئیس هیات مدیره شرکت سولیران ( وابسته به شستا ) فعالیت می کند.

امیر بهمنی: فرزند محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی دولت احمدی نژاد و نماینده فعلی مردم ساوجبلاغ در مجلس است که بدون سابقه مدیریت شهری، بتازگی شهردار هشتگرد شده است.

محمد مهدی صادق: فرزند 33 ساله محمدرضا صادق مشاور سابق رسانه ای رئیس جمهور و سفیر کنونی در کرواسی است و 3 سال است که مدیرعاملی شرکت بزرگ پرداخت الکترونیک سداد را به عهده دارد.

فرشاد عباسی: فرزند اقبال عباسی، معاون استاندار اردبیل است که با 27 سال سن و بدون سابقه کار اجرایی شهردار گیوی شده است.

محمد نوربخش: برادرزاده مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی است. محمد پس از ورود به شرکت صنایع لاستیکی سهند( زیر مجموعه شستا) بدون یک روز تجربه کاری و تخصص در صنعت لاستیک و پلیمر در بدو ورود به عنوان مدیر کارخانه مشغول به کار شد و چند ماه بعد نیز با تصویت هیات مدیره به استخدام رسمی این شرکت در آمد.

مصطفی جشن‌ساز: فرزند سیف الله جشن ساز، مدیر تولید شرکت ملی نفت ایران است و به عنوان معاون فنی شرکت حفاری شمال فعالیت می کند.

سید ابراهیم سقایی: خواهرزاده محمدباقر نوبخت است و از 2 سال قبل مدیرعاملی شرکت بزرگ پتروشیمی فارابی را به عهده دارد. وی پیش از این مسئولیت، سابقه یک روز مدیریت در پتروشیمی و نفت را نداشته است.

30

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • دوست
    0

    خیلی بی مزه بود امیدوارم به راه راست هدایت شودید آیا چون فرزند مسئول هستند باید از جیب بابا بخورند یا کار کند و خدمت

  • سید حسین گوهریان
    0

    تکلیف آنانی که ژن خوب ندارند چیست؟!

  • سید علی علوی
    0

    حالا ما آزمون سراسری دادیم قبول نهایی و گزینش نهایی شدیم بما میگن برای شما جا نیست برید سازمانهایی ک برای شما تعیین میکنیم بزور مارو فرستادن جای خیلی پایین.به زور یا قبول کن یا حق استخدامت میسوزه.هرجا رفتیم بخاطر نداشتن ژن خوب حرفمون خریار نداشت.گزاشتیم پای حکمت خدا و قبول کردیم از حقمون بگذریم.ژن ظاهرا امر مهمیه خیلی مهم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها