سرانجام پرونده احمدی نژاد در قوه قضاییه به کجا رسید؟ / آیا احمدی نژاد محکوم شده است؟ + پرونده

وضعیت پرونده قضایی محمود احمدی نژاد در این روزها یکی از اخبار مهم است ، آیا احمدی نژاد محکوم شده است؟ آیا انفصال از خدمت احمدی نژاد واقعیت دارد؟

سرانجام پرونده احمدی نژاد در قوه قضاییه به کجا رسید؟ / آیا احمدی نژاد محکوم شده است؟ + پرونده

در مطلب زیر تلاش بر این است که تمام اتفاقات این چند ماه گذشته را در این باره مرور کنیم.

قبلا احمدی نژاد در گفتگوی گفته بود :دولت هم مصوب کرد که پول از حساب شرکت نفت برداشته شود و به حساب سازمان هدفمندی یارانه ها برود.سازمان هدفمندی هم بین مردم توزیع کرد. همه ماجرا همین است، حالا این آقا ادعا می‌کند که این هفت هزار میلیارد تومان سوء استفاده شده و من باید پس بدهم اما در همان دیوان محاسبات چند بار این موضوع رسیدگی شده و حاکم شرع دیوان محاسبات گفته که تخلفی اتفاق نیفتاده است یعنی هیچ محکومیتی وجود ندارد و هیچ تخلفی اتفاق نیفتاده است و این حرف آقای دادستان یک دروغ بزرگ و یک نامردی بزرگ است. به نظرم این در چارچوب یک طراحی جدید علیه دولت قبل است، نشسته اند طراحی کرده اند و به خیال خودشان می‌خواهند تخریب کنند. ملت عزیز هم بداند این یک عمل کاملاً سیاسی است. ما الان حکم قاضی شرع را داریم که بعد از پیگیری های مکرر آقای دادستان به عنوان حکم نهایی اعلام کرده که هیچ تخلفی اتفاق نیفتاده است . (متن این خبر قبلا در خبر فوری منتشر شده است)

در پی بالا گرفتن درگیری ها میان احمدی نژاد با دیوان محاسبات ، دادستان دیوان محاسبات اعلام کردکه چندین حکم برعلیه احمدی نژاد صادر شده است که بالاترین این احکام انفصال از خدمت است که این شدیدترین حکم در احکام مجازات اداری است. گاهی از این به اعدام اداری فرد تعبیر می‌کنیم. چون هم امروز فرد از خدمات دولتی منفصل شده و هم در آینده هم نمی‌تواند کار دولتی. (متن این خبر قبلا در خبر فوری منتشر شده است)

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشته بود: در ادامه تلاشهای یک ماه گذشته احمدی نژاد که سعی کرده تا ٧ حکم قطعی دیوان محاسبات درباره پروندههای تخلفات نفتی و غیرنفتی خودش را (که فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات تشریح کرده بود) منکر شود، وکیل او عادل حیدری، نامه ‌ای خطاب به نمایندگان مجلس نوشت تا به زعم او آنها درباره این اظهارات فیاض شجاعی تصمیم بگیرند. (متن این خبر قبلا در خبر فوری منتشر شده است)

سید عادل حیدری وکیل احمدی‌‌نژاد در واکنش به مطلب منتشر شده در روزنامه اعتماد به خبرنگار خبرفوری گفت: از مقام مسئول در دیوان محاسبات کشور که مصاحبه دیروزشان با روزنامه اعتماد مؤید مطالب مندرج در نامه اینجانب به نمایندگان محترم مجلس بوده سپاسگزارم. (متن این خبر قبلا در خبر فوری منتشر شده است)

علی اکبر جوانفکر در گفتگو با خبر فوری در خصوص این مطلب که فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات گفته بود احکام قطعی محکومیت احمدی‌نژاد به دفترش ابلاغ شده و رسید دریافت آن هم موجود است ، گفت: نامه وكيل دكتر احمدي نژاد به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كاملا گوياست. ضمنا ادعاي مطرح شده نيز تكذيب مي شود. (متن این خبر قبلا در خبر فوری منتشر شده است)

و در نهایت امروز سیامک مدیرخراسانی در پاسخ به سئوالی در خصوص پرونده محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم و درباره احضار او پیش از پایان دولت گفته است: عقیده داشتم و دارم، با تخلفات افراد تا وقتی در رأس قدرت هستند باید برخورد شود. واقعاً با اعتقاد به اینکه باید به تخلفات افراد مسئول در زمان مسئولیت‌شان رسیدگی شود، آقای احمدی‌نژاد را احضار کردم. خودم هم می‌دانستم تبعات دارد و حتماً یک جنجالی به پا می‌شود. (متن این خبر قبلا در خبر فوری منتشر شده است)

این درگیری ها برای محاکمه احمدی نژاد ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که آیا حکمی بر علیه احمدی نژاد صادر شده است یا خیر و این حکم در صورت صدور چه زمانی علنی و اجرا می شود؟

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها