راهکار رفع معضل سفیدبالک‌ها شست‌و‌شوی درختان با بخار آب!

رضا ساکی

راهکار رفع معضل سفیدبالک‌ها شست‌و‌شوی درختان با بخار آب!

شبگردی را با یک خبر جالب‌انگیز آغاز می‌کنیم. نایب رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران یکی از بهترین راهکارهای رفع معضل سفیدبالک‌ها را شست‌و‌شوی درختان با بخار آب عنوان کرد!
یعنی از فردا هر کس باید یک بخارشو بردارد و درختان در خانه‌اش را بخار بدهد؟ بعد بخار آب برای درختان مضر نیست؟ یعنی ممکن است سفیدبالک‌ها بروند اما درختان هم خشک بشوند؟ از این راهکار بهتر سراغ نداشتید؟
دومین خبر شبگردی از خبر اول هم جالب‌تر است. خبر این است: «4 سوله کشت مخدر گل در دماوند کشف شده است». یعنی عاشق دل‌وجرات کسی هستم که در 4 سوله در دماوند گُل کاشته است. واقعا باید این آدم یا آدم‌ها را به خندوانه دعوت کرد و از آنها درباره دل‌وجرات و جسارت سوال پرسید. والا ما می‌خواهیم یک دانه پد الکلی بخریم هزار بار به غلط کردن می‌افتیم بعد طرف 4 سوله گل کاشته است. آن هم در دماوند.
سومین خبر درباره علی‌رضا منصوریان است. آقای منصوریان کاش در همان تیم‌های بی‌حاشیه می‌ماندی، بازیکن تربیت می‌کردی، استقلال و پرسپولیس را می‌بردی. ترکیب‌های خوب ارنج می‌کردی و کسی از جایگاه به قصد سرت کم‌مویت بطری پرتاب نمی‌کرد و هر روز هم تهدید به اخراج نمی‌شدی. تو که دیدی با ناصرخان حجازی چه کردند؟ تو که دیدی چرا به استقلال آمدی؟

چهارمین خبر خبری از خون بازی است. یک کارشناس می‌گوید مدتی است گزارش‌هایی مبنی بر شیوع این پدیده در بین دانش‌آموزان به ما می‌رسد که طی آن بچه‌ها برای لذت و خودنمایی، بدن خود و به‌ویژه دست‌هایشان را زخمی می‌کنند.
یعنی گاهی با خودم فکر می‌کنم خوش به حال آنها که بچه ندارند. یعنی این روزها هم باید نگران بود بچه معتاد نشود، هم نگران بود به بچه تجاوز روحی نشود، هم نگران بود به بچه تجاوز کلامی نشود، هم نگران بود به بچه تجاوز جسمی نشود، هم نگران بود بچه را ندزدند و هم نگران خون بازی بچه هم بود. البته درمیان آن همه تهدید من اگر ببینم بچه‌ام خون بازی می‌کند تشویقش هم می‌کنم. از اعتیاد که بهتر است؟
بعد می‌گویند چرا برخی بچه‌هایشان را می‌فرستند خارج از کشور؟ شما باشید نمی‌فرستید؟

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها