استرس زا ترین و آرامش بخش ترین شهرهای دنیا کدامند؟ تهران ششمین شهر پر استرس جهان شناخته شد

طبق یک تحقیق گسترده توسط یک موسسه معتبر بریتانیایی، لوگزامبورگ و شهرهای آلمانی اشتوتگارت و مونیخ و هانور آرامش بخش ترین شهرهای دنیا و بغداد و کابل و همچنین تهران نیز استرس زا ترین شهرهای دنیا برای زندگی هستند.

استرس زا ترین و آرامش بخش ترین شهرهای دنیا کدامند؟ تهران ششمین شهر پر استرس جهان شناخته شد

به گزارش گروه ترجمه خبر فوری و به نقل از CNN ، مطالعات جدیدی که توسط موسسه زیپ جت Zipjet بریتانیا در سال ۲۰۱۷ انجام شده است٬ پراسترس ترین و کم استرس ترین شهرهای جهان براساس ملاکهایی چون سطح ترافیک٬ حمل و نقل عمومی٬‌ فضای سبز٬ وضعیت مالی شهروندان٬ سلامت جسمی و روانی و میزان برخورداری از نورخورشید در روز مشخص شده است.

از میان ۱۵۰ شهری که در این دسته بندی قرار گرفته اند ۴ شهر آلمان در میان ۱۰ شهر برتر جهان جای گرفته است که شهر اشتوتگارت در صدر این لیست قرار دارد.

شهر اشتوتگارت یک اقتصاد داخلی قوی دارد که نتیجه‌ی وجود شرکت هایی چون پورشه٬ بوش و مرسدس بنز در این شهر است. در عین حال، وجود درصد بالای فضای سبز بخاطر موقعیت جغرافیایی شهر و واقع شدن در دره ها و تپه های سرسبز در قرار گرفتن نام این شهر به عنوان آرامش بخش ترین شهر جهان تاثیر داشته است.

شهرهای دیگری که در صدر این لیست قرار گرفته اند نیز هر کدام بر اساس ملاک و معیاری به عنوان کم استرس ترین شهرهای دنیا پذیرفته شده اند. مثلا شهر لوکزامبورگ کمترین تراکم جمعیت پس از کویت را دارد و سیدنی و ملبورن نیز مناطق شهری کم جمعیتی هستند و این ملاک در رتبه این شهرها تاثیر اصلی را داشته است. ازنظر سطح امنیت که شهر ها بر اساس کمترین میزان سرقت٬ قتل و سایر جرایم دسته بندی می‌شوند، ابوظبی امن ترین شهرجهان است. پس از آن، نام اساکا در ژاپن به عنوان امن ترین نقطه قرار می‌گیرد.

فاکتور بعدی، میزان برخورداری از نور خورشید است که البته خیلی در بالا بردن رتبه کشور ها تاثیری ندارد. شهر جنگ زده‌ی دمشق در این تقسیم بندی بالاترین رتبه را دارد و بعد از آن شهر بوردو در فرانسه قرار دارد.

در آمریکای شمالی شهر هایی چون میامی٬ سیاتل٬ ونکوور و بوستون کمترین آلودگی هوا را دارند و شهر ابیدجان در ساحل عاج هم کمترین آلودگی صوتی را دارد.

پنوم پن پایتخت کامبوج کمترین میزان بیکاری را دارد و بندر سری بیگوان برونئی پایین ترین بدهی سرانه را دارا است. آتن هم در این تحقیق ، دارای بهترین سطح تامین اجتماعی نسبت به سایر شهرها است.

لوکزامبورگ٬ بوردو و گراس بهترین مکان از نظر سلامت روانی اند در حالی که ریکیاویک پایتخت ایسلند، بهترین سطح سلامت جسمی را در دنیا دارد. این شهر همچنین بالاترین سطح برابری جنسیتی را دارا است.

در پایان نام نهایی ده شهر اول کم استرس و ده شهر اول پراسترس دنیا را بر اساس جمع نمرات مشخص شده از فاکتورهای بالا بیان می‌کنیم. در این میان، شاید نام تهران به عنوان ششمین شهر استرس زای جهان توجه ما را بیش از همه جلب کند.

کم استرس ترین شهر های دنیا

اشتوتگارت٬ آلمان شهرلوکزامبورگ٬ لوکزامبورگ هانوور٬ آلمان برن٬ سوئیس مونیخ٬ آلمان بوردو٬ فرانسه ادینبورگ٬ بریتانیا سیدنی٬ استرالیا گراس٬ اتریش و هامبورگ٬ آلمان

پر استرس ترین شهر های دنیا

بغداد٬ عراق کابل٬ افغانستان لاگوس٬ نیجریه داکار٬ سنگال قاهره٬ مصر تهران٬ ایران داکا٬ بنگلادش کراچی٬ پاکستان دهلی نو٬ هند

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها