آماری درباره نسبت پیروان ادیان و مذاهب و میزان تحصیلات در جهان

طبق نتایجی که اخیرا مرکز تحقیقاتی pew بر اساس بررسی مردم مذاهب مختلف در 150 کشور مختلف، منتشر کرده است، یهودیان و مسیحیان در بین مذاهب جهان بیشترین تعداد دانشجو و محصل را و مسلمانان و هندوها کمترین تعداد تحصیل کرده را دارند.

آماری درباره نسبت پیروان ادیان و مذاهب و میزان تحصیلات در جهان

به گزارش گروه ترجمه خبر فوری و به نقل از مرکز تحقیقاتی Pew ، در سطح جهانی و بدون در نظر گرفتن شاخص های مکانی، به ترتیب یهودیان و مسیحیان تعداد بیشترین پیروان تحصیل کرده و مسلمانان و هندوها تعداد کمترین افراد تحصیل کرده را دارند.

البته این نتیجه با توجه به شاخص های مکانی و منطقه ای نیز به دست آمده است. مثلا بیشترین یهودی‌ها در آمریکا حضور دارند که از نظر رفاهی و اقتصادی در سطح بالایی است در حالیکه بیشتر هندوها در شبه قاره هند که منطقه ای نسبتا فقیر است، زندگی می‌کنند.

با این حال، جدول زیر نمایش دهنده نسبت پیروان مذاهب و طول سالهای تحصیل در بین افراد 25 یا زیر 25 سال است:

طبق جدول فوق، یهودیان با 13.4 سال تحصیل، بیشتری طول مدت تحصیل و هندوها با 5.6 سال کمترین طول مدت را دارند.

نسبت تحصیل زنان و مردان مذهبی:

طبق تحقیقات مرکز pew در کل تعداد مردان تحصیل کننده زیر 25 سال بیشتر از زنها است. در کنار این مساله، باید گفت که در مذهب یهودیت و مسیحیت اختلاف طول مدت تحصیل بین مردها و زنها کمتر است. اما در مذاهبی مانند هندویسم این اختلاف بیشتر است.

جدول زیر اطلاعات بیشتری در این باره به ما می‌دهد:

تحصیلات تکمیلی و ادیان :

طبق تحقیقات مرکز پژوهشی pew ، یهودیان تعداد بیشترین دانشجویان را دارد و نسبت تعداد افراد تحصیل کرده در دانشگاهها در بین یهودیان به مراتب بیشتر از سایر مذاهب است. این نسبت در بین بودایی ها و مسیحیان کمتر می‌شود. این تعداد در بین مسلمانان و هندوها کاملا معکوس می‌شود. تقریبا 40 درصد مسلمانان و هندوها هیچ گونه تحصیل رسمی ندارند. حدود 20 درصدشان هم تنها تحصیلات ابتدایی را گذرانده اند.

جدول زیر اطلاعات بیشتری در این رابطه به ما می‌دهد:

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • حمید حدادی
    0

    بسیار عالی.... خیلی عالی بود

  • پیام غلامی
    0

    عالی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها