عضو شورای نگهبان: رجل سیاسی تنها شامل مردان نمی‌شود/ عده‌ای تفسیر به رای کردند!

عضو شورای نگهبان گفت: در کشورمان مقنن زمانی که قانون اساسی را تهیه و تدوین کرد از به کاربردن واژه مرد اجتناب کرد و واژه رجل سیاسی را انتخاب کرد تا زنان نیز کشش حضور در حاکمیت را داشته باشند.

عضو شورای نگهبان: رجل سیاسی تنها شامل مردان نمی‌شود/ عده‌ای تفسیر به رای کردند!

سام سوادکوهی عضو حقوقدانان شورای نگهبان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره بررسی موضوح رجل سیاسی در شورای نگهبان اظهارکرد: این بحث به صورت کامل در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته و شورا تفسیری را درباره این موضوع ارائه داده است.

وی تاکید کرد: شورای نگهبان درباره بحث رجل سیاسی تفسیری را به صورت کامل و جامع ارائه داده است ولی ما هنوز به جمع‎بندی نهایی دست پیدا نکردیم.

عضو حقوقدانان شورای نگهبان اظهارکرد: همانطور که از سوی شورای نگهبان اعلام شده است پس ازجمع‎بندی مطالب و نظرات اطلاع‎رسانی کامل در این راستا صورت خواهد گرفت.

سوادکوهی درباره موانع برسر راه تفسیر ماده قانونی پیرامون رجل سیاسی تاکیدکرد: در کشورمان مقنن زمانی که قانون اساسی را تهیه و تدوین کرد از به کاربردن واژه مرد اجتناب کرد و واژه رجل سیاسی را انتخاب کرد تا زنان نیز کشش حضور در حاکمیت را داشته باشند و از این مقام استفاده کند.

وی تاکید کرد: با به کار بردن واژه رجل درواقع تلاش شد تا حالت تبعیض‌آمیز از بین برود چرا که برخی معتقد بودند که واژه مرد به کار برده شود.

عضو حقوقدانان شورای نگهبان با اشاره به اینکه واژه مرد در قانون اساسی به کار برده نشده است اظهارکرد: عده زیادی معتقدند چون مفهوم این رجل به معنای مرد است و در مقابل نساء است و به معنای ذکور است از این رو مباحثی درباره آن مطرح است.

سوادکوهی تاکید کرد: این موضوع در حال حاضر در شورای نگهبان در دست بررسی است و امیدواریم ما به نتایج قابل قبولی در این راستا دست پیدا کنیم.

عضو حقوقدانان شورای نگهبان درباره اینکه چه زمانی امکان حضور زنان درانتخابات ریاست‎جمهوری و خبرگان فراهم خواهد شد تصریح کرد: نظر شورای نگهبان در باب این موضوع رسمی است و قطعا در صورت نهایی شدن اعلام خواهد شد و این امر شامل حال انتخابات آینده می‎شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها