ایران خودرو و ماجرای نیم متر سیم سمند

رضا ساکی

ایران خودرو و ماجرای نیم متر سیم سمند

توصیه‌های یک دزد حرفه‌ای به ایران خودرو یکی از مهم‌ترین بزنگاه‌های تاریخ خودروسازی در ایران است. این دزد محترم که شگردش برداشتن «ECU» سمند است به ایران خودرو توصیه‌ای کرده است که این توصیه باعث حیرت کارشناسان در جهان شده است.
قبلا هم مکرر گفته بودیم که باید از سارقان عزیز در جهت منافع ملی استفاده کرد. باید سارقان حرفه‌ای را استخدام و بیمه کرد و از تخصص‌شان برای جامعه بهتر استفاده کرد.
این سارق محترم روزانه 20 عدد «ECU» باز می‌کرده و می‌فروخته است و درآمدش روزانه دو میلیون تومان بوده است. زمان تقریبی برای باز کردن هر «ECU» هم کمتر از شصت ثانیه بوده است. این سارق نخبه که حالا در دست قانون گرفتار است به ایران‌خودرو چنین توصیه‌ای کرده است: «ابتدایی‌ترین کار و کم‌هزینه‌ترین کاری که می‌شه کرد تا امنیت این ماشینا بیشتر بشه اینه که ایران خودرو سیم کشی این ماشینا رو جمع کنه و «ECU» رو از داخل کاپوت بیاره داخل اتاق. یعنی کافیه ایران‌خودرو نیم متر سیم‌کشی‌هاش رو اضافه بکنه و «ECU» رو بیاره داخل اتاق نصب کنه.»
می‌بینید؟ یعنی کافی است ایران‌خودرو نیم متر به هر سمند اضافه کند تا ملت از بدبختی نجات پیدا کنند و کسی «ECU» ماشین‌شان را ندزد. اما مگر ایران‌خودرو خودش نمی‌داند که باید این کار را بکند؟ مسئله اینجاست که ایران‌خودرو الکی چیزی را به سمند اضافه نمی‌کند مگر این که از قبل ماشین را گران کند. یعنی فکر نکنید این شرکت نیم متر سیم اضافه می‌گذارد روی ماشین و ماشین را به همان قیمت به ما می‌فروشد. چیزی که این سارق عزیز نمی‌داند همین نکته است. ایران‌خودرو یک پیچ به ماشینش اضافه نمی‌کند مگر این که پولش را از ما بگیرد.
به نظرم مشتری خودش قفل روی «ECU» بگذارد بهتر از این است که شرکت محترم برای نیم متر سیم یک میلیون تومان ماشین را گران کند.

باقی بقای‌تان

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها