بخش دوم گفت و گو با پرکارترین تهیه کننده سینمای ایران

فرحبخش: تحریم حوزه هنری از نظر مردم یک امتیاز برای فیلم هاست.

بخش دوم گفت و گو با پرکارترین تهیه کننده سینمای ایران

به گزارش خبر فوری ، محمدحسین فرحبخش در ادامه بررسی دهه های مختلف سینمای پس از انقلاب -که بخش اول آن را در این لینک می توانید ببینید- به دولت های نهم و دهم می رسد و دو سال اول دولت دهم را شبیه به سال های 76 تا 80 و حتی در بعضی موارد بهتر می داند و بهترین فیلم های اجتماعی را محصول آن دوران می داند. او معتقد است در دو سال دوم دولت دهم یعنی سال های 90 تا 92 مدیرانی که ضد دولت بودند در جامعه کدهایی دادند که دوباره فضای سینما بسته شد و مدیران سینمایی هم که میزشان را دوست داشتند در مقابل انتقادها مقاومت نکردند و فضای سینما فاجعه شد.
فرحبخش درباره سینمای ایران در دولت یازدهم هم معتقد است: پس از پنجاه کیلو آلبالو و اظهارنظر وزیر درباره آن سینمای ایران پر از فیلم های خنثی شد چون قیف پروانه ساخت را تنگ گرفتند.
این تهیه کننده و کارگردان سینما در ادامه با اشاره به فروش بالای فیلم های در سال 95 می گوید: پخش تیزرهای فیلم ها از جم صد در صد در فروش سینمای ایران موثر است و اگر امسال هم تیزرهای فیلم ها از جم پخش می شد، فروش سینما دوبرابر می شد ولی متاسفانه آنهایی که سینما را دوست ندارند نمی گذارند.
محمدحسین فرحبخش که به تازگی فیلم «پا تو کفش من نکن» را روی پرده داشته و برای آن از سوی حوزه هنری دچار تحریم شده است می گوید: تحریم حوزه هنری از نظر مردم یک امتیاز برای فیلم هاست، به این دلیل که اکثریت مردم نظر مسوولین فرهنگی جمهوری اسلامی به خصوص مسوولینی که به اصطلاح خودشان در راس نهادهای انقلابی هستند را قبول ندارند.
او در ادامه با تاکید بر این نکته که تهیه کننده ها منتظر هستند یک بار دیگر حوزه هنری فیلم را تحریم کند تا برخورد کنند می گوید: این دولت هم اگر بخواهد موفق شود باید جلوی حوزه هنری بایستد.
فرحبخش با اشاره به این نکته که اگر تهیه کننده ها برخورد کنند کار به مقامات بالاتر کشوری می رسد می گوید: چون اینها که این برخوردها را می کنند آدم های کوچولو و مثل چند بچه که شیطنت می کنند هستند و عقایدشان با بزرگان نظام متفاوت است.
محمدحسین فرحبخش در پایان فروش سینمای ایران در سال 97 را هم پایین پیش بینی می کند و می گوید: امسال هم با توجه به جوی که حاکم است و مسوولینن ما ترسو هستند و دل و جرات ندارند، بعید می دانم فروش سال 97 از سال 96 بهتر باشد. مگر اینکه از این به بعد ممیزی ها، از این ممیزی های تند و تیز خارج شود.

35

حجم ویدیو: 22.03M | مدت زمان ویدیو: 00:12:29 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها