نام‌های باستانی استان‌های ایران چه بوده است؟

شهرهای کنونی ایران در ادوار گذشته نه تنها از ساختاری غیر از چهره کنونی برخوردار بودند بلکه نام های متفاوتی هم داشته اند.

نام‌های باستانی استان‌های ایران چه بوده است؟

ایران که یکی از کهن ترین تمدن‎‌های تاریخ را دارد در ادوار مختلف نام‌های متفاوتی را بر روی شهرها و استان های خود دیده است. نام‌هایی که در زمان حال دیگر اثری از آنان نیست و مردم شهرهای خود را با نام‌هایی جدید می‌خوانند.

در این تصویر نام‌های قدیمی استان‌های ایران را مشاهده می‌کنید.طبیعتا شهرهای ایران دارای اسامی زیادی بوده‌اند که اسامی قالب و رایجتر هر منطقه در ایران قدیم انتخاب شده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علی باغبان
    4

    لطفا تاریخ را تحریف نکنید خیلی از استانها در زمان قدیم استان نبودند وچندین استان شامل یک منطقه و با یک اسم بودند واین تقسیم بندی استانها در پهلوی طاغوت وبا اهداف نابودی اقوام ایرانی صورت گرفته است لعنت بر رضاخان

  • حسین
    4

    با سلام لطفا تاریخ رو تحریف نفرمایید چرا همش اسم های کردی گذاشتن . کاری نکنید که فردا مقامات اقلیم جعلی کردستان عراق ادعای کردستان بودن ایران اسلامی رو هم بکنن . شما دارین با این قبیل اخبار نسنجیده و غیر کارشناسانه و بدون سند تاریخ و هویت چندین نقطه از مناطق ایران رو ندانسته تحریف می کنین به نفع رژیم صهیونیستی . لطفا فرافکنی نفرمایید.

    نظرات شما -
    • ارکان از ارومیه
      2

      آقای حسین که نمیدانم منظورتان ازین حرف که میگویید اسم های کردی گذاشتین چیه ولی بدانید کهن ترین قوم ایرانی کردها بودن . لطفا مطالعه خود را بیشتر کنید .از کاوه آهنگر تا دیاکو همه اسطوره های کرده هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها