احمدوحیدی رئیس دفتر هاشمی شاهرودی شد

احمد وحیدی بعنوان رييس دفتر آیت اله هاشمی شاهرودی منصوب شد.

احمدوحیدی رئیس دفتر هاشمی شاهرودی شد

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از سایت عصر ایران، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با حكمي رييس دفتر رييس مجمع را منصوب كرد.

احمد وحیدی بعنوان رييس دفتر آیت اله هاشمی شاهرودی منصوب شد.

وحيدي پيش تر وزير دفاع بوده است.

سردار سرتیپ "احمد وحیدی" در سال 1337 در " شیراز " بدنیا آمد. وی از چهره‌های شناخته شده در حوزه نظامی بوده که یک "کارشناس ارشد آکادمیک" نیز در این حوزه به حساب می‌آید.

"سردار وحیدی" سمت‌هایی همچون فرماندهی سپاه قدس، معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت دفاع، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس کمیته دفاعی_ امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده نیروهای مسلح در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور و ... را تجربه کرده است.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تحصیلات آکادمیک خود را در رشته "الکترونیک" و "علوم استراتژیک" به پایان رسانده و در حوزه مدیریت نظامی و راهبردی در حوزه تحصیلات تکمیلی تخصص دارد.

از سال 1392 و پس از اتمام دوره وزیری دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با حکم سردار سرلشکر "حسن فیروزآبادی" رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار "احمد وحیدی" به سمت رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی منصوب شده است.

وحیدی از جمله فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در طول جنگ ایران و عراق و سال‌های پس از آن است، که مسئولیت‌هایی چون: فرماندهی قرارگاه‌های عملیاتی و اطلاعاتی سپاه، فرماندهی نیروی قدس، معاونت طرح و برنامه و امور بین‌المللی وزارت دفاع، جانشین وزیر دفاع در دولت هشتم ایران، ریاست کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام (از اسفند ۱۳۹۰)، ریاست کارگروه سیاسی، دفاعی و امنیتی دولت نهم در تدوین برنامه پنجم توسعه ایران را برعهده داشت.

وحیدی ضمن ریاست بر کمیسیون دفاعی-امنیتیشورای راهبردی روابط خارجی با حکم سردار سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ به ریاست دانشگاه عالی دفاع ملی منصوب شد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها