ماجرای پدیدار شدن اسکلت‌های انسانی در روستای «قره‌تپه» بندرترکمن چه بود؟

روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان توضیحاتی در خصوص پدیدار شدن اسکلت‌های انسانی در روستای قره‌تپه شهرستان بندر ترکمن ارائه کرد.

ماجرای پدیدار شدن اسکلت‌های انسانی در روستای «قره‌تپه» بندرترکمن چه بود؟

روابط عمومی میراث فرهنگی استان اعلام کرد: "بنا بر اخبار رسیده مبنی بر کشف اسکلت‌های انسانی در روستای قره‌تپه شهرستان بندر ترکمن و با توجه به اهمیت موضوع، فوراً مأموران یگان حفاظت میراث‌فرهنگی غرب استان و کارشناسان باستان‌شناس اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان به منطقه اعزام شدند.

طبق مشاهدات باستان‌شناسان این اداره‌کل از طرفی با توجه به اقدامات تعریض جاده گرگان به بندر ترکمن در سال‌های گذشته و تسطیح شدن لبه‌های گورستان اسلامی آق‌امام و از سویی دیگر وقوع سیل سال گذشته در استان و حجم آب وارده به این محدوده و برداشت مجدد خاک از لبه‌های جاده، این گورستان به‌شدت در معرض خطر قرارگرفته است. با توجه به بارندگی‌های اخیر و فرسایش خاک دیوار و ریزش آن در چند روز اخیر، بقایای دو اسکلت انسانی پدیدار شده است.

شیوه تدفین بیانگر تعلق این دو اسکلت به دوره قرون متأخر اسلامی است که با مطالعات باستان‌شناسی گذشته در این گورستان منطبق است و بنا بر فرهنگ تدفین دوره اسلامی هیچ‌گونه اشیایی در گور نیز وجود نداشته است.

با توجه به ثبت مستندات لازم و رعایت شئونات اسلامی، مجددا با دقت لازم روی گورها پوشانده شد. "

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها