چرمی که از فولاد مقاوم تر است!

شرکت هلندی «Ecco Leather» با همکاری شرکت آمریکایی «DSM Dyneema» موفق شده اند از طریق تزریق یک نوع «فیبر مقاوم در برابر پارگی» به چرم، محصولی را تولید کنند که 15 برابر مقاوم تر از فولاد بوده است.

چرمی که از فولاد مقاوم تر است!

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، این محصول که «Dyneema Bonded Leather» نام دارد، از ضخامت پارچه و بافت چرم برخودار است.

طراح این پارچه که «سرولی رِخت» نام دارد می گوید: فرانید تولید شامل دباغی، تزریق و پرداخت نهایی است. چالش اصلی ایجاد راهی برای تزریق یکسان فیبر در تمام سطح چرم بود چون این ماده باید از چسبندگی و یکپارچگی بالایی برخودار باشد تا در برابر پرداخت های ثانویه و نهایی مقاومت کند. پس از دستیابی به روشی مناسب برای اینکار، مراحل تراش، پولیش و پرداخت نهایی توسط شرکت Ecco Leather انجام شده است.

رِخت تاکید کرده که با استفاده از این ماده کوله بزرگی را تولید کرده اند که در حالت عادی حدود 5 تا 6 کیلوگرم وزن دارد اما چون از این ماده تولید شده تنها 200 گرم است.

گفتنی است، در شرایط طبیعی با کاهش ضخامت چرم دوام آن هم کاهش می یابد اما این فناوری می تواند با غلبه بر این مشکل چرم را با فناوری های پیشرفته ترکیب کرده و محصولی ظریف ، سبک و فوق العاده مقاوم تولید کند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها