بلومبرگ:حضور بازرسان آژانس در مراکز هسته ای ایران افزایش یافته است

پایگاه اینترنتی شبکه بلومبرگ ادعا کرد که حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در مراکز هسته ای ایران افزایش یافته و تقریبا به دو برابر رسیده است.

بلومبرگ:حضور بازرسان آژانس در مراکز هسته ای ایران افزایش یافته است

به گزارش خبر فوری به نقل از ایرنا، این شبکه با اشاره به اطلاعاتی که به آژانس داده شده است، ادعا کرد: ایران تقریبا در هر ماه دو بازرسی ناگهانی و سرزده از تاسیسات هسته ای خود را تجربه کرده و این در حالی است که شمار بازرسی ها از پنج سال گذشته تقریبا دو برابر شده است.
این شبکه افزود: این ارقام، ارزش توافق هسته ای را نشان می دهد و شاید به رفع تردیدها درباره کارآمدی برجام کمک کند.
به نوشته این شبکه، براساس اطلاعات جدید بدست آمده، بازرسان آژانس طی 12 ماه از زمان اجرایی شدن توافق هسته‌ای، 402 بازدید از مراکز هسته‌ای و 25 بازرسی سرزده انجام دادند.
این تارنما افزود: در حالی که آینده توافق هسته ای ایران با غرب از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا با تهدیدهایی مواجه شده، آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش 31 اوت (9 شهریور) خود اعلام کرد که ایران به تعهداتش در قبال توافق هسته ای پایبند بوده است.
بلومبرگ تصریح کرد: برنامه هسته ای ایران بار دیگر در هفته جاری در دستور کار نشست فصلی آژانس قرار می گیرد.
درادامه این گزارش آمده است: یکی از قدرتمندترین ابزارهای آژانس بین المللی انرژی اتمی، ' دسترسی تکمیلی' یا ' بازدیدهای ناگهانی و سرزده' می باشد.
بلومبرگ در ادامه مدعی شد:پیش از این به دلیل تهدیدهای دولت ترامپ بقای برجام با خطراتی مواجه شده بود. ترامپ در دوران رقابتهای انتخاباتی علیه برجام موضع گیری کرده بود.
' آندریاس پرسبو' مدیر اجرایی مرکز 'ورتیک' در لندن که به دولت های اروپایی در مورد سیاست های هسته ای مشاوره می دهد، تصریح کرد: برجام، بازرسی ها از ایران را افزایش داده، تمامی تاسیسات اعلام شده این کشور تحت حفاظت بین المللی قرار گرفته و افزایش توانایی های هسته ای ایران را متوقف کرده است. این سطح افزایشی از شفافیت به نفع همه از جمله آمریکا است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها