صدراعظم آلمان: الگوی مذاکرات هسته ایران راحل بحران شبه جزیره کره

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در گفت وگو با نشریه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی را الگویی برای حل بحران شبه جزیره کره دانست.

صدراعظم آلمان: الگوی مذاکرات هسته ایران راحل بحران شبه جزیره کره

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری رویترز، مرکل در این رابطه گفت: چنانچه نیاز به حضور ما در این گفت وگوها باشد، به سرعت پاسخ مثبت خواهیم داد.

صدراعظم آلمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای با ایران که در نهایت به امضای توافق برجام انجامید، افزود: آن مذاکرات مربوط به یک دوره دیپلماسی طولانی اما مهم بود که در نهایت به پایان خوبی منجر شد.
وی ادامه داد: می‌توانم تصور کنم که چنین حالتی برای اختلاف با کره‌شمالی هم به کار گرفته شود. اروپا و به ویژه آلمان باید آماده باشند که در این زمینه نقشی فعال ایفا کنند.
مرکل با تاکید بر اینکه تنها راه رفع و رجوع نگرانی‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای کره‌شمالی، طی مسیر دیپلماتیک است، گفت: آغاز یک مسابقه جدید تسلیحاتی در منطقه، به نفع هیچ‌کس نخواهد بود.
وی در عین حال اظهار کرد که کشورهای اروپایی باید هر آنچه را در توان دارند برای تحریم کره‌شمالی و اعمال فشار به این کشور به کار گیرند.
قرار است متن کامل این گفت‌وگو روز یکشنبه منتشر شود.
کره‌شمالی به تازگی از ششمین آزمایش بمب هسته‌ای خود خبر داده بود که به ادعای این کشور، قابلیت نصب بر روی موشک‌های قاره‌پیما را دارد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه گذشته تحریم‌هایی را علیه پیونگ یانگ وضع کرد که درآمدهای این کشور از محل صادرات را نزدیک به یک سوم کاهش می‌داد. آمریکا اکنون رای‌گیری در خصوص تحریم‌های جدیدی را در تاریخ 11 سپتامبر (20 شهریور) خواستار شده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها