بارزانی از ایران کمک خواست: از نفوذتان برای حل اختلافات استفاده کنید

رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: ایران می‌تواند با استفاده از نفوذ خود به حل اختلافات میان بغداد و اربیل کمک کند.

بارزانی از ایران کمک خواست: از نفوذتان برای حل اختلافات استفاده کنید

به گزارش خبر فوری به نقل از ایسنا، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق با تاکید بر این‌که همه پرسی استقلال در موعد مقرر برگزار خواهد شد، گفت: ما نمی‌خواهیم بر سر مساله استقلال کردستان وارد درگیری نظامی شویم اما در عین حال با کسانی که بخواهند با زور اسلحه بر سر کرکوک بجنگند، مقابله خواهد شد.

وی افزود: می‌خواهیم کرکوک سمبل همزیستی اقوام و ادیان باشد، ولی هر نیرویی اگر در فکر این باشد که با زور و سلاح بخواهد واقعیت کرکوک را عوض کند و آن را از کردستان جدا کند، باید توقع این را داشته باشد که همه کردها خود را آماده جنگ برای این شهر کنند.

بارزانی که با بخش فارسی شبکه بی‌بی‌سی گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه اظهار کرد: ایران می‌تواند با استفاده از نفوذی که بر دولت مرکزی عراق دارد، برای حل اختلافات میان بغداد و اربیل کمک کند.

اقلیم کردستان عراق قصد دارد تا دو هفته دیگر ( ۲۵ سپتامبر برابر با ٣ مهر)، برای استقلال از عراق همه‌پرسی غیرالزام‌آور برگزار کند. دولت مرکزی عراق، کشورهای همسایه مانند ایران و ترکیه و همچنین آمریکا، از برگزاری این همه‌پرسی انتقاد کرده‌ و با آن مخالفند و انجام این همه پرسی را به نفع عراق و کردستان نمی‌دانند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها