ماجرای تیراندازی در فرودگاه اهواز چیست؟

بازرسان شرکت فرودگاه ها از یافتن روزانه تعدادی پوکه فشنگ بر روی باند فرودگاه اهواز و همچنین شنیده شدن صدای تیراندازی شبانه در ضلع شمالی این فرودگاه خبر داده‌اند.

ماجرای تیراندازی در فرودگاه اهواز چیست؟

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری مهر، توجه به ایمنی هوانوردی در این صنعت به خصوص صنعت فرودگاهی، مهم ترین و اصلی ترین رکن توسعه این صنعت محسوب می شود. با این حال شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران علی رغم اهمیت موضوع، کمتر به موارد ایمنی فرودگاه ها رسیدگی می کند.

یکی از نمونه های بارز آن، ضعف ایمنی فرودگاه اهواز است که با وجود تذکرات متعدد کارشناسان ایمنی پرواز این شرکت، همچنان در زمینه رعایت موارد ایمنی در اطراف باند این فرودگاه، اداره کل فرودگاه های خوزستان به نظر می رسد اقدام موثری انجام نداده است.

آداب و رسوم قبایل و عشایر ساکن در اطراف فرودگاه اهواز که در مراسم شادی یا عزا اقدام به شلیک تیر هوایی می کنند، ایمنی فرودگاه و پروازهای این فرودگاه را دچار مشکل کرده است و با وجود آنکه این موضوع بارها از سوی کارشناسان ایمنی پرواز به فرودگاه اهواز تذکر داده شده، اما این مساله کماکان به قوت خود باقی است.

این در حالی است که روزانه ۸۵ پرواز از فرودگاه اهواز انجام می شود که به معنی نشست و برخاست میانگین ۳ تا ۴ هواپیما در هر ساعت از شبانه روز است؛ بنابراین حفظ ایمنی این فرودگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

گفتنی است کارشناسان اداره ایمنی پرواز شرکت فرودگاه ها در بازرسی از باند فرودگاه اهواز موارد متعددی از پیدا شدن مرمی یا پوکه فشنگ بر روی باند این فرودگاه گزارش کرده اند.این موضوع در نامه اخیر اداره ایمنی پرواز شرکت فرودگاهها که تصویر آن را در ذیل خبر مشاهده می کنید، به اداره کل فرودگاههای استان خوزستان تذکر داده شده است.

ماجرای تیراندازی در فرودگاه اهواز چیست؟

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها