طرح نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در ایلام آغاز شد

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام از آغاز طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی، ویژه ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

طرح نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در ایلام آغاز شد

وهاب پیرانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش خرید و مصرف فرآورده‌های خام دامی مانند گوشت سفید و قرمز، طرح ویژه نظارت ماه مبارک رمضان توسط اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی استان همزمان با سراسر کشور از ابتدای ماه مبارک رمضان اجرا می‌گردد.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان، تمام مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراکز توزیع، خودروهای ویژه حمل این فرآورده‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فرآورده دامی، کارگاه‌های فرآوری و بسته بندی در استان تحت کنترل و نظارت بهداشتی ۲۵ اکیپ ثابت و سیار، قرار خواهند گرفت.

پیرانی با اشاره به احتمال سوء استفاده برخی افراد سودجو به ویژه افراد دست فروش و دوره گرد در مورد عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و ارزان قیمت در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف و عرضه گوشت قرمز بدون مُهر و لیبل دامپزشکی، گوشت چرخ کرده نامرغوب، عرضه مرغ قطعه بندی شده فاقد هویت، حمل و نقل و عرضه غیربهداشتی انواع فرآورده خام دامی با خودروی فاقد سردخانه و عرضه فرآورده‌های بسته بندی شده غیرمجاز و بدون تاریخ تولید و انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی، مراتب را به اداره کل دامپزشکی استان و ادارات شهرستان گزارش کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همچنین نسبت به احتمال ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در صورت مصرف فرآورده‌های خام دامی غیرمجاز هشدار داد و گفت: شهروندان می‌توانند گزارش‌ها و شکایت‌های خود را از طریق سامانه ارتباط مردمی دامپزشکی با شماره تلفن ۱۵۱۲ اطلاع رسانی کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها