دستگاه ضدعفونی و تب‌سنج هوشمند توسط پژوهشگران خرم‌آبادی ساخته شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد از ساخت دستگاه کنترلر، تب‌سنج و ضدعفونی‌کننده هوشمند توسط پژوهشگران مرکز رشد این دانشگاه خبر داد.

دستگاه ضدعفونی و تب‌سنج هوشمند توسط پژوهشگران خرم‌آبادی ساخته شد

سیامک بهاروند امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای مبارزه با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع این بیماری در کشور دستگاه کنترلر، تب سنج و ضدعفونی کننده هوشمند توسط پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد ساخته شد.

دستگاه ضدعفونی و تب‌سنج هوشمند توسط پژوهشگران خرم‌آبادی ساخته شد

وی، گفت: این دستگاه که توسط پریسا کلیایی عضو هیئت علمی گروه مکانیک واحد خرم آباد و با همکاری فرید باقر پور و حماد بهرامی ساخته شده قابلیت ضد عفونی کردن دست‌ها و البسه را به همراه تب سنجی به صورت کاملاً هوشمند و اتوماتیک را داراست.

رئیس دانشگاه آزاد واحد خرم آباد، افزود: این دستگاه از سیستم تب سنج هوشمند و نازل‌های پاششی با فشار ۴۰ بار تشکیل شده است که پس از قرار گیری شخص مقابل دستگاه تب شخص بدون دخالت دست توسط دستگاه مشخص می‌شود و چنانچه تب شخص از ۳۷ و نیم درجه بالاتر باشد دستگاه به صورت کاملاً هوشمند شروع به اخطار می‌کند.

دستگاه ضدعفونی و تب‌سنج هوشمند توسط پژوهشگران خرم‌آبادی ساخته شد

بهاروند با بیان اینکه پس از تب سنجی، شخص می‌تواند با استفاده از دستگاه پاشش اتوماتیک که در جلوی گیت نصب شده است دست‌های خود را با ژل ضد عفونی کننده ویروس زدایی کند، گفت: شخص پس از آن وارد گیت شده و مدار پاششی دستگاه توسط چشمی تعبیه شده شروع به کار کرده و به مدت ۶ ثانیه به صورت مه پاشی قطرات با قطر ۵ میکرون را به صورت شبنم بروی سطح لباس می پاشد.

وی، تاکید کرد: در همین راستا دو دستگاه باکس ضدعفونی کننده به کمک اشعه UV-C با حجم ۱۰ لیتر و دستگاه تابش اشعه فرابنفش برای ضدعفونی کردن سطوح طراحی و ساخته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد، گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده مرکز رشد واحد خرم آباد که از سال ۹۵ شروع به فعالیت کرده و با استقرار ۱۲ هسته فن آور مشغول به فعالیت است و امروز نیز به فضل الهی از سه محصول سلامت محور رونمایی شد.

بهاروند، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان هیچ محدودیت مالی برای اساتید و دانشجویان و افراد خارج از دانشگاه که امکان همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در قالب مراکز رشد را داشته باشند ندارد.

دستگاه ضدعفونی و تب‌سنج هوشمند توسط پژوهشگران خرم‌آبادی ساخته شد

حماد بهرامی مدیر مرکز رشد واحد خرم آباد در رابطه با چگونگی ساخت این دستگاه، گفت: با حمایت‌های مالی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد پس از انجام مطالعات و طراحی و استخراج نقشه‌ها، ساخت نمونه اولیه با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵ میلیون تومان انجام شده است و در ادامه پس از تست و ارزیابی و رفع ایرادات اولیه، نمونه صنعتی و تکمیل شده آماده شده است و در حال حاضر امکان تولید انبوه دستگاه هوشمند ضد عفونی کننده برای اماکن عمومی نظیر بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، ادارات و … و باکس ضدعفونی کننده جهت مصارف خانگی وجود دارد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسین
    0

    ممنون از خبر خوبتون از سایت خبری ماهم دیدن کنیدhttp://safireaflak.ir/

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها