چگونه از مزایای ازکارافتادگی در ایام کرونا بهره مند شویم؟

رئیس اداره امور بیمه‌ای کمیسیون‌های پزشکی سازمان تأمین اجتماعی درباره شرایط دریافتی مستمری از کارافتادگی در ایام کرونا، توضیحاتی داد.

چگونه از مزایای ازکارافتادگی در ایام کرونا بهره مند شویم؟

قاسم قضائی رئیس اداره امور بیمه‌ای کمیسیون‌های پزشکی سازمان تأمین اجتماعی درباره شرایط دریافتی مستمری از کارافتادگی در ایام کرونا، اظهار کرد: براساس درخواست شرکت بیمه شده در کمیسیون‌های پزشکی مطابق ماده ۷۰ قانون تامین اجتماعی اگر بیمه شده ای هنگام کار دچار آسیب شود می‌تواند ازکارافتادگی دریافت کند.

وی افزود: بیمه شده ها با مراجعه به مراکز درمانی جهت اخذ و ارائه گواهی از پزشک معالج و مدارک و مستندات درمانی همچنین تکمیل فرم‌های مربوطه می‌توانند از مزایای ازکارافتادگی بهره مند شوند.لذا به منظور رعایت مقررات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال و جلوگیری از ابتلای بیمه‌شدگان به بیماری مقرر شد تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ معرفی افراد و تشکیل کمیسیون پزشکی به صورت موقت تعلیق شود.

قضائی بیان کرد: بدیهی است این تعطیلی موقت هیچ گونه آثار و تبعات سویی برای بیمه‌شدگان ندارد و چنانچه بیمه شده در این فاصله دچار حادثه شود می‌تواند از غرامت دستمزد ایام بیماری بهره‌مند شود و پس از خاتمه معالجات، به کمیسیون پزشکی معرفی شده و در صورت قطع ارتباط بیمه هم برای پذیرش درخواست این قبیل بیمه شدگان برای اعزام به کمیسیون پزشکی هیچ گونه منع قانونی وجود ندارد.

رئیس اداره امور بیمه‌ای کمیسیون‌های پزشکی سازمان تأمین اجتماعی گفت: لازم به یادآوری است با عادی شدن شرایط با برگزاری جلسات فوق‌العاده کمیسیون‌ها به درخواست بیمه شدگان در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها