توزیع ۲۳۰ هزار بسته معیشتی و یک میلیون غذای گرم همزمان با رزمایش مواسات در مشهد

دبیر قرارگاه مواسات خراسان رضوی گفت: در مرحله اول رزمایش مواسات ۲۳۰ هزار بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی، هیئات مذهبی و پایگاه‌های بسیج با ظرفیت جهادی و مردمی توزیع می‌شود.

توزیع ۲۳۰ هزار بسته معیشتی و یک میلیون غذای گرم همزمان با رزمایش مواسات در مشهد

سردار یعقوبعلی نظری در مراسم مواسات و کمک مومنانه که پیش از ظهر امروز در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر یک رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه با معنویتی که در جامعه وجود دارد تلاش و کوشش در همه بخش‌ها برای تحقق فرمان ایشان و دستگیری از همه کسانی که از شرایط موجود متأثر از کرونا آسیب دیدند، به‌وجود آمد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: در خراسان رضوی تحت مدیریت آیت‌الله علم‌الهدی قرارگاهی تحت عنوان قرارگاه مواسات شکل گرفت تا همه بخش‌ها و دستگاه‌ها را هماهنگ کنند و در مجموعه سپاه و بسیج هم از ابتدای کرونا فعالیت آغاز شد و در بسیج رزمایشی تحت عنوان کمک مومنانه را در استان پیش‌بینی کردیم که با مدیریت و هدایت نماینده مقام معظم رهبری رزمایش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نمایندگی همه تلاش‌های مردمی در پایگاه‌ها و نواحی مقاومت بسیج توسط سپاه یادآور شد: از ابتدای شروع این وضعیت تا کنون حداقل ۵۰ هزار بسته معیشتی بین کسانی که از این وضعیت آسیب دیدند توزیع شده است.

سردار نظری با تاکید بر اینکه این آمار حداقلی است، توضیح داد: در بسیج تلاش‌های زیادی خودجوش اتفاق می‌افتد و بخشی از آن در جمع‌بندی به عنوان نمونه اعلام می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه نیز ۷۷ هزار بسته امروز توزیع می‌شود و در ادامه مرحله دوم تا پایان ماه مبارک در مجموع همه کمک‌های مردمی و کمک‌هایی که از طرف سپاه و سازمان بسیج مدیریت می‌شود حدود ۲۸۰ هزار بسته را در خراسان رضوی و مشهد بین آسیب‌دیدگان توزیع می‌کنیم.

وی با اشاره وضعیت موجود متذکر شد: با توجه به شرایط پیش‌بینی شده بعد از ماه مبارک رمضان هم برنامه‌ریزی شود و این کار خیر ادامه پیدا کند.

در ادامه این مراسم مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با اشاره به دستور رهبر انقلاب گفت: قرارگاه مواسات دو روز پس از دستور معظم‌له با ابتکار نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی شکل گرفت.

حجت‌الاسلام حمیدرضا مهدوی‌ارفع ادامه داد: تشکیل این قرارگاه برای مجموعه خدمات به افرادی است که تحت تأثیر کرونا قرار گرفتند و بستری است تا با هدفمندی بیشتری کار دنبال شود.

وی سپاه، آستان قدس رضوی، استانداری، شهرداری، کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال‌احمر، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر را از جمله نهادهای عضو در شورای قرارگاه برشمرد و توضیح داد: چهار کمیته با عناوین رسانه و اطلاع‌رسانی، تأمین، شناسایی و اولویت‌بندی و توزیع در این قرارگاه تشکیل شده است و با محوریت مساجد و همت و مجاهدت گروه‌های مردمی خدمت‌رسانی انجام می‌شود.

دبیر قرارگاه مواسات خراسان رضوی ادامه داد: در مرحله اول رزمایش که در این مراسم صورت می‌گیرد ۲۳۰ هزار بسته معیشتی توسط گروه‌های جهادی، هیئات مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع می‌شود.

مهدوی‌ارفع افزود: یک میلیون غذای گرم با همت کمیته امداد امام خمینی(ره) بین مردم و نیز ۳۵ هزار بسته بهداشتی را با ظرفیت جهادی و مردمی توزیع خواهیم کرد.

وی را یک نمایش رزم خواند و گفت: ان‌شاءالله با همتی که دوستان دارند عصر رزم اتفاق خواهد افتاد و با تداوم رزم مجموعه اهداف مدنظر در قرارگاه محقق می‌شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی رزمایش مواسات اظهار کرد: قرارگاه مواسات در مشهد و همه شهرستان‌ها تشکیل شده است که در استان با محوریت نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و در شهرستان‌ها با محورست ائمه جمعه هدفمند و سازماندهی شده بر اساس اهداف مسیر خود را در پیش می‌گیرد.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    بهتر نیست برای خانواده های ضعیف کمکها همیشگی باشد نه در ماههای خاص فقیر فقیره دیگه

  • عصمتي
    0

    جرا به ما بسته معشيتي نميدن بابا ما هم بيكاريم نداريم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها