سونامی مگس سفید در شهر

احتمالا شما هم از حجم زیاد مگس های سفید در خیابان های شهر در فصل تابستان خسته و کلافه شده باشید، سال گذشته بود که شهرداری برای ازبین بردن این حشرات از کاغذهای زرد و دارای چسب در اطراف درختان استفاده کرد، راهکاری که به زعم عده زیادی از کارشناسان محیط زیست کارآیی زیادی نداشت.

سونامی مگس سفید در شهر

به گزارش خبر فوری ، امسال هم مانند سال گذشته تعداد زیادی از این حشرات سفید در محیط اطرافمان وجود دارد، در همین راستا یک کارشناس محیط زیست درباره این مگس های سفید اطلاعاتی به ما می دهد.

مگس سفید یا کابوس شبانه شهروندان

وحید زمانی، کارشناس محیط زیست می گوید: این مگس یک نوع انگل است و 859 گونه گیاهی وجود دارند که میزبان آن هستند. بدلیل هم خانواده بودن این مگس با سفید بالکان، این حشره به سفید بالک هم شهرت دارد.

او می گوید: ماده این حشره، بین 50 تا 200 تخم می گذارد، این حشره به رنگ های سبز کمرنگ و زرد دیده می شود اما بالغ این حشره سفید رنگ است.

چگونه وارد کشور شدند؟

این کارشناس محیط زیست معتقد است که این حشرات در اثر ورود یک میوه، سبزی و یا یک گیاه و نهال وارد کشور شدند. وی در همین خصوص اشاره به یک اتفاق زیست محیطی دیگر می کند:مگس های مصری در اثر ورود پرتقال مصری وارد کشور شد و در آن زمان مهار کردن آن امری سخت و غیرقابل کنترل بود، این مگس ها هنوز هم در باغ های گیلان و مازندران وجود دارند.

زمانی معتقد است که این مگس‌ها می‌تواند باعث انتقال ویروس به انسان و از بین بردن برگ سبز درختان شود.

چرا تابستان؟

شاید این سوال برای شما هم ایجاد شده باشد که چرا فصل تابستان این حجم از مگس دیده می شود، در پاسخ به این سوال باید عنوان کرد که حشرات در فصل تابستان تولید مثل می‌کنند و در فصل زمستان به حالت رخوت در می‌آیند. به طور کلی می توان عنوان کرد که فصل تابستان و گرما به ازدیاد گونه‌های مختلفی از این حشرات و علی الخصوص این نوع مگس سفید کمک می‌کند.

چگونه از بین بروند؟

این کارشناس محیط زیست معتقد است که باید به فکر یک روش مناسب برای از بین بردن، این آفات باشیم.

وی روش تلفیقی را جایگزین مناسبی برای از دفع افات می داند.

وحید زمانی ادامه می‌دهد: برای از بین بردن آفات معمولا چند روش پیشنهاد می شود، یکی از روش ها پیدا کردن یک حشره ای است که خودش از این نوع آفت تغذیه کند، روش دوم راه شیمیایی و روش سوم تلفیق این چند روش با یکدیگر است.

وی در انتها می‌گوید: کارشناسان به همراه اعضای شهرداری باید به دنبال طعمه خواری باشند که بتواند از این نوع آفت تغذیه کند. همچنین مبارزه شیمیایی مثل استفاده از سم هم می تواند یکی از راه های از بین بردن این حشرات باشد. البته به نظر من ایجاد یک اتاق فکر و بررسی بیشتر این مساله می تواند به ریشه کن کردن این حشرات کمک به سزایی کند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها