مدیرکل شهری و شوراهای استانداری مرکزی: ۱۴ شهردار در استان مرکزی تعیین شدند

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استان مرکزی با بیان اینکه ۱۴ شهردار این استان تاکنون برای صدور حکم تصدی شهرداری به استانداری این استان معرفی شدند گفت: هنوز معرفی و مراحل قانونی ۱۹ شهردار دیگر این استان باقی مانده که به‌زودی انجام می‌شود.

مدیرکل شهری و شوراهای استانداری مرکزی: ۱۴ شهردار در استان مرکزی تعیین شدند

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، حسن قربانی با اشاره به مراحل انتخاب و معرفی شهرداران در استان مرکزی اظهار داشت: هنوز معرفی و مراحل قانونی انتخاب 19 شهردار دیگر این استان باقی مانده که به‌زودی انجام می‌شود.

وی افزود: حکم 31 شهردار این استان توسط استاندار و شهرداران اراک و ساوه که دارای بیش از 200 هزار نفر جمعیت هستند پس از تایید استاندار مرکزی از سوی وزیر کشور صادر می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی تصریح کرد: 33 شهر این استان دارای 177 نفر عضو شورای اسلامی هستند که از این تعداد 15 نفر زن و بقیه مرد هستند.

قربانی عنوان کرد: از مجموع 177 نفر عضو شوراهای اسلامی استان مرکزی 93 نفر برای نخستین بار است که وارد پارلمان‌های شهری می‌شوند و بقیه از قبل سابقه حضور در شوراها را داشته‌اند.

وی بیان کرد: پنج نفر از اعضای شورای اسلامی این استان دارای مدرک دکترا و حوزوی، 54 نفر فوق لیسانس، 79 نفر لیسانس، 12 نفر فوق دیپلم، 17 نفر دیپلم و 10 نفر زیردیپلم است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی اضافه کرد: بحث انتخابات هیئت رئیسه شوراهای اسلامی این استان در 33 شهر برگزار شده که از این تعداد تنها یک رئیس شورا از شهر مهاجرن زن و بقیه مرد هستند که میانگین سنی زنان عضو پنجمین دوره شوراهای اسلامی این استان 41 سال و برای مردان 45 سال است.

وی عنوان کرد: شوراهای شهرهای تفرش و پرندک با میانگین سنی 34 سال جوان‌ترین و شورای شهر توره با میانگین سنی 57 سال پیرترین شورای استان مرکزی است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی افزود: جوان‌ترین عضو شوراهای اسلامی این استان نیز با 26 سال سن از اراک است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها