قمی‌ها کمترین خاموشی برق کشور را دارند/ فرسودگی شبکه توزیع برق قم

مدیر دفتر برنامه و بودجه توزیع برق استان قم با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی پیک مصرف برق در تابستان امسال از ثبت کمترین قطعی برق در استان قم خبر داد.

قمی‌ها کمترین خاموشی برق کشور را دارند/ فرسودگی شبکه توزیع برق قم

حمید رمضان دهنوی با اشاره به همزمانی با فصل گرما و نیاز به همراهی و مشارکت مردم در مدیریت مصرف برق، اظهار کرد: تأمین برق مورد نیاز استان قم با توجه به قرارگیری در موقعیت جغرافیایی خاص و گرمای هوای حدود ۴۸ درجه در این ایام با مشکلات خاص خود همراه است اما با این وجود قم در کشور به نسبت سایر استان‌ها با مشکل کمتری در رابطه با قطعی برق مواجه بوده است.

مدیر دفتر برنامه و بودجه توزیع برق استان قم از افزایش مصرف برق در استان قم خبر داد و گفت: در تابستان امسال پیک مصرف برق در استان قم ۱۰ درصد افزایش یافته و به عبارت دیگر رکورد مصرف برق در استان شکسته شد.

وی گرمای هوا، پایداری دما و افزایش تعداد مشترکان را از عوامل این افزایش مصرف برشمرد و افزود: به طور میانگین در استان قم سالانه ۵ درصد افزایش تعداد مشترکان را داریم به طوری که از سال ۸۴ تا به امروز ۲۳۳ هزار مشترک به جمع مشترکان برق استان قم اضافه شده است.

دهنوی این افزایش چشمگیر را نیازمند توسعه شبکه‌های توزیع برق دانست و تأکید کرد: افزایش مصرف کنندگان برق تأمین و توزیع برق را با مشکل مواجه می‌کند اما با این حال استان قم کمترین خاموشی را در کشور به نسبت استان‌های دیگر داشته است.

افزایش سالانه میانگین ۷ درصد انرژی مصرفی در قم

مدیر دفتر برنامه و بودجه توزیع برق استان قم از افزایش سالانه میانگین ۷ درصد انرژی مصرفی در استان قم هم خبر داد و تصریح کرد: توسعه شبکه‌های توزیع از جمله ضرورت‌ها برای انجام رسالت شرکت توزیع برق یعنی رساندن برق پایدار به مردم است که در این راستان هزینه‌هایی صرف شده است.

به گفته وی هرگونه اختلالی در شرکت‌های فوق توزیع که یک رده بالاتر از شرکت‌های توزیع هستند می‌تواند روند برق رسانی را با مشکل مواجه کرده و در نتیجه برق به شرکت‌های توزیع نرسیده و با قطعی برق مواجه می‌شویم اما از آنجا که مردم تفاوت بین فوق توزیع و توزیع را نمی‌توانند بشناسند و در نتیجه خاموشی‌ها را به شرکت توزیع نسبت می‌دهند.

شبکه برق ۹۰۰ هکتار بافت فرسوده شهر قم بالای ۲۵ سال عمر دارد و نیاز به بازسازی با اعتبارویژه دارد

به همین منظور افزایش پست‌های فوق توزیع برق می‌تواند راهگشا باشد که به گفته دهنوی از سال ۸۴ حدود ۸ پست فوق توزیع و ۱۴ ترانس فوق توزیع به شبکه توزیع برق استان قم و در مجموع حدود ۵۱۰ مگا ولت آمپر به ظرفیت بالادستی برق استان افزوده شده است.

مدیر دفتر برنامه و بودجه توزیع برق استان قم شبکه توزیع برق استان قم را یک شبکه فرسوده خواند و افزود: شبکه برق ۹۰۰ هکتار بافت فرسوده شهر قم بالای ۲۵ سال عمر دارد و نیاز به بازسازی با اعتبارویژه دارد، به طوری که قطع سیم یا سوختن فیوز سبب می‌شود که مردم دقایقی خاموشی داشته باشند.

مشکل برق‌رسانی به پردیسان

به گفته وی شبکه‌های قدیمی توزیع برق در بافت فرسوده سطح استان قم از دیگر مشکلاتی است که استان با آن دست و پنجه نرم می‌کند و برق رسانی را در سطح استان با مشکل مواجه می‌کرد و بخشی از هزینه‌های شبکه توزیع برای بازسازی این شبکه‌های فرسوده بوده است، در واقع از سال ۸۴، بیش از ۵ میلیارد تومان برای تعمیر شبکه‌های فرسوده توزیع برق استان قم هزینه شده است.

دهنوی پردیسان را خرج بزرگی روی دستان شرکت توزیع برق استان قم برشمرد و گفت: توسعه روزافزون پردیسان و تأمین برق این بخش هزینه زیادی دارد، حدود ۱۶ میلیارد تومان تنها برای تأمین برق مسکن مهر پردیسان هزینه شده است.

مدیر دفتر برنامه و بودجه توزیع برق استان قم به مشترکان روستایی هم اشاره‌ای کرد و افزود: در روستاها هم ۱۰ میلیارد تومان برای توسعه شبکه‌های برق هزینه شده است و بهینه سازی و احداث شبکه‌های جدید صورت گرفت.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    چرت نگوعاموووو هرشب داه برق قطع میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها