آیت الله علم الهدی: حاکمیت بدون اتصال به مقام ولایت نامشروع است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: حاکمیت برای مشروعیت یافتن باید به مقام امامت و ولایت اتصال یابد و بدون ارتباط و اتصال به مقام عصمت و ولایت، این حاکمیت غصبی و نامشروع است.

آیت الله علم الهدی: حاکمیت بدون اتصال به مقام ولایت نامشروع است

آیت الله سیداحمد علم الهدی روز سه شنبه در آیین عزاداری سالروز شهادت امام محمدباقر (ع) در جوار بارگاه منور رضوی افزود: اگر از چهره ای که به عنوان محور اتصال مشروعیت حکومت به مقام امامت در جامعه مطرح است، قداست زدایی شده و وی را در صحنه رقابت جریان های سیاسی وارد سازند در واقع ادامه شگرد شیطانی است که زمانی در مورد امام علی (ع) و سایر ائمه (ع) دنبال می شد.
وی تصریح کرد: تحلیل سیره زندگی ائمه (ع) آموزه های بسیاری برای زندگی فردی و اجتماعی ما دارد چنانکه مواضع سیاسی امام باقر(ع) در موقعیت های مختلف می تواند به عنوان یک راهبرد در حوزه سیاسی مبنای عمل ما قرار گیرد.
وی با تاکید بر لزوم توجه به وقایع و مسائل دوره ائمه (ع) اظهار کرد: این مسائل و مشکلات اگر در جامعه امروز ما نمود و بروز یابد در واقع توطئه اموی و عباسی و نقش خائنانه شیطان در تقابل با حق است.
وی با اشاره به دوره امام محمد باقر(ع) افزود: این امام همام در عرصه مقابله با بنی امیه قرار گرفت از این رو آن حضرت را در تقابل با خود و قابل ستیز دانستند اما برای حذف امام باقر(ع) نخست درصدد قداست زدایی نسبت به حضرت برآمدند تا وی را چون چهره ای عادی و معمولی مثل سایر افراد جامعه در عرصه گرایش های سیاسی و اجتماعی جلوه دهند.
امام جمعه مشهد افزود: از این رو هشام بن عبدالملک، آن امام (ع) را از مدینه به شام فراخواند تا حضرت را در عرصه مسابقه تیراندازی و برابر با سایر افراد جامعه وارد سازد و از ایشان قداست زدایی کرده و شخصیت و مقام امامت و ولایت عادی سازی شود به گونه ای که همگان تصور کنند می توان با امام رقابت کرد و مسابقه داد.
وی افزود: امام (ع ) تزویر آنان را نقش بر آب کرده و میدان مسابقه به عرصه مانور فناوری نظامی حضرت تبدیل شد و امام (ع) ضمن آنکه جامعیت خود را نسبت به علوم و فناوری ثابت کردند این واقعیت را تثبیت نمودند که امام (ع) قابل رقابت در عرصه زندگی اجتماعی نیست و هیچ جریانی نمی تواند با مقام امام معصوم وارد رقابت شود.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه این امر عبرتی برای ما در عرصه سیاسی، اجتماعی است، گفت: امروز امامت امام معصوم در جامعه ما در شکل نمایندگی و حجت امام زمان (عج) اجرا می شود و مساله قداست امام (ع) در سطح عصمت و ولایت مطرح نیست و مساله مشروعیت اهمیت دارد.
وی اظهار کرد: امروز در جامعه ما حاکمیت بدون اتصال و ارتباط با مقام عصمت امام زمان (ع) و ولایت، مشروعیت نمی یابد.
وی افزود:‌ در واقع زمانی می خواستند قداست را از چهره مقام عصمت و ولایت و امروز هم جریان های سیاسی می خواهند قداست را از چهره مشروعیت بزدایند.
امام جمعه مشهد افزود: باید توجه شود در بحران های سیاسی که در جامعه بروز می کند نباید جریان رهبری را با یک جریان سیاسی مقابل هم قرار داد و ایشان را به عرصه رقابت وارد کرد.
وی اظهار کرد: امروز تمام نکته ای که ما در فعالیت های سیاسی و مسائل اجتماعی خود با آن روبه رو هستیم همسان سازی جریان های سیاسی با جریان مشروعیت نظام و چهره متصل به مبدا مشروعیت نظام، که مقام امامت و ولایت و وجود مقدس امام زمان (عج) است،‌ می باشد.
وی با بیان اینکه حضرت ولی عصر (عج) حجت خود را منحصر به مقام فقاهت کرده اند، افزود: از این رو تنها مبدا مشروعیت در یک نظام سیاسی و جریان حاکم، حجت امام زمان (عج) است.
وی ادامه داد: گریبان حجت امام زمان (عج) و مبدا مشروعیت نظام را گرفتن و در کنار سایر جریان های سیاسی قرار دادن، شگرد شیطانی قدرت های حاکم در طول تاریخ امامت و ولایت است و باید بدان توجه داشت.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: مبدا مشروعیت نظام با یک جریان سیاسی فرصت طلب که می خواهد بر قدرت تسلط یابد قابل رقابت نیست و این شرایط موجب قداست زدایی و عادی سازی جایگاه رهبری است که مبدا مشروعیت نظام می باشد.
وی ادامه داد: در زندگی اجتماعی امروز اگر مبانی فکری و اعتقادی خود را در عرصه سیاسی و اجتماعی نادیده بگیریم خیلی ساده از حوزه شیعه گری و ایمان خارج خواهیم شد.
وی اظهار کرد: در عرصه سیاست هر انسان و جریانی با هر بینشی می تواند تا حد رقابت با عرصه مشروعیت نظام و مشارکت سیاسی میدان داری کند، اما اگر بنا شد جریان ها بخواهند در عرصه رقابت با مشروعیت نظام وارد شده و عادی سازی و قداست زدایی کنند به طور طبیعی نظام مشروعی نخواهیم داشت و مشروعیت به معنای شرعی بودن نظام به طور کلی از بین می رود و مثل سایر نظام های لیبرال دموکراسی دنیا خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه نظامی که از رده حاکمیت 'الله' خارج شود طاغوت است و در حاکمیت طاغوت، ایمان به خدا جایی ندارد.
آیت الله علم الهدی افزود: لازمه ایمان به خدا کفر به طاغوت است و این امر به عنوان یک اصل قطعی باید امروز در همه بینش های اجتماعی و سیاسی ما وجود داشته باشد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها