تفاوت آلرژی فصلی و کرونا چیست؟

با آغاز فصل بهار شمار زیادی از کسانی که حساسیت فصلی دارند، ممکن است نگران این شوند که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند؛ چون برخی علائم حساسیت بهاری مشابه علائم ویروس کووید-۱۹ است.

تفاوت آلرژی فصلی و کرونا چیست؟

علائم حساسیت بهاری شامل احتقان بینی، سرفه خشک و... شبیه علائم خفیف کووید-۱۹ است. بنابراین شاید تفکیک علائم این دو عارضه از هم مشکل باشد.

داکتر کلیفورد باست، متخصص آسم و حساسیت از دانشکده طب دانشگاه نیویارک، می‌گوید: «اگر به ویروس کرونا مبتلا شده باشید، از دست دادن ناگهانی اشتها، سردرد، تب، گلودرد، مخاط رنگی و درد بدن را تجربه خواهید کرد. به یاد داشته باشید که این علائم با مصرف آنتی‌هیستامین‌ها (داروهای ضد حساسیت) تسکین نمی‌یابند.»

به گفته داکتر باست، خارش بدن، نشانه بارز حساسیت است و بعید است که در صورت ابتلا به حساسیت بهاری دچار گلودرد شوید، چون این علامت مخصوص سرماخوردگی و سایر عفونت‌های تنفسی است.

داکتر راشل میلر، رئیس بخش ایمونولوژی بالینی در دانشکده طب ایکان نیویورک، می‌گوید: «هنوز ثابت نشده که حساسیت بهاری می‌تواند سیستم ایمنی را ضعیف و فرد را مستعد ابتلا به عفونت کووید-۱۹ کند. این نقص سیستم ایمنی است که افراد را مستعد ابتلا به عفونت‌های ویروسی می‌کند. نقص سیستم ایمنی بسیار متفاوت از حساسیتی است که در آن، سیستم ایمنی بدن به آلرژن‌ها واکنش بیش از حد نشان می‌دهد.»

منبع: دویچه ووله

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها