انفجار ملی ایجاد نکنید

رضا ساکی

انفجار ملی ایجاد نکنید

شبگردی را با خبر مذاکره برای رفع فیلتر همه شبکه‌های اجتماعی شروع می‌کنیم. سخن وزیر ارتباطات که موجی از شادی را در جامعه به وجود آورده و بسیاری از کاربران ایرانی از وقتی این خبر را شنیدن، پای سیستم‌هاشون در حال کنترل F5 زدن هستن تا بتونن بدون فیلتر، وارد همه شبکه‌های اجتماعی فیلترشده بشن. البته ما به آقای وزیر ارتباطات پیشنهاد می‌کنیم که فیلترها رو یکی یکی بردارد، یعنی اول فیلتر فیس‌بوک رو برداره، بعد یه ماه صبر کنه و بعد فیلتر توییتر رو برداره و بعد یه ماه صبر کنه و بعد فیلتر یوتیوب رو بردارد، چون برداشته‌شدن یکباره این سایت‌ها باعث انفجار ملی می‌شه و از توان کاربران ایرانی خارجه و صدمات جبران‌ناپذیری را به کیان خانواده وارد می‌کنه.


خبر دوم امروز درباره پیام کارلوس کی‌روش به علی منصوریانه. کی‌روش از منصوریان خواسته تا با قدرت به کارش ادامه بده و استعفا نکنه و اگر روزی این کار رو کرد، دیگه به فوتبال بازنگرده. به نظر می‌رسه کارلوس کی‌روش دوباره توصیه خوبی به علیرضا منصوریان کرده. واقعیتش اینه که منصوریان نباید می‌اومد استقلال، ولی حالا که اومده، نباید بره، مگر این‌که اخراجش کنن و نباید تسلیم مافیایی بشه که یه زمانی همین بازی رو سر مرحوم ناصر حجازی درآورد. امیدواریم که منصوریان بمونه تا آدم‌های خارج فوتبال و غیرفوتبالی برای آدم‌های فوتبالی تعیین تکلیف نکنن.

شبگردی بعدی درباره پردرآمدترین مشاغل ایرانه که اولیش داروسازی و دومیش دندون‌پزشکیه. خب بدیهیه که اولیش داروسازی و دومیش دندانپزشکی باشه، به‌ویژه داروسازی‌ای که بخش مهمیش درباره داروهای مربوط به زیبایی و پوسته که ما ایرانیا ید طولایی در استفاده‌کردن از این داروها داریم. دندون‌پزشکی هم که معلومه شغل پردرآمدیه، چون شما وقتی وارد دندون‌پزشکی می‌شی و همین که سلام و علیک می‌کنی و تصمیم می‌گیری که دندونات رو اونجا درست کنی، 200 هزار تومنی پیاده شدی.

خبر بعدی درباره ازدواج مجدد خانم بهاره رهنماست و واکنش جماعت فضول فضای مجازی که انگار ازدواج خانم بهاره رهنما باعث شده که دولت از حقوق اینا کم کنه یا این‌که باعث شده که جلوی ازدواج اینا گرفته بشه. یکی نیس این وسط به اینا بگه که عزیزان، زندگی خصوصی یک هنرمند به شما چه؟ به تو چه که یه نفر رفته ازدواج کرده؟ خودت خوشت میاد وقتی دوباره رفتی ازواج کردی، خانم رهنما بیاد همین حرفا رو درباره تو بزنه؟ واقعا بعضی از کاربران فضای مجازی روزی سه بار باید جلوی آینه وایستن و روزی چند بار به خودشان بگن به تو چه! به تو چه!

و اما خبر آخر، خبریه که از رشد 90 درصدی سفر ایرانیا به ترکیه در ابتدای تابستان امسال خبر می‌ده. به هر حال مردم ایران وقتی داخل کشور خودمون هستن، اغلب در درون منزل مشغول آن کار دیگرن و وقتی که زیاد آن کار و کارهای دیگر را در داخل خونه انجام می‌دن، بعدش یهو ترکیه خونشون کم می‌شه و سعی می‌کنن برن و سفری به کشور دوست و همسایه ترکیه داشته باشن و آن کارهای دیگه رو یه کم در خیابونای ترکیه انجام بدن و برگردن. حالا اون کارهای دیگه که می‌گیم، فکر نکنین که چه خبره؛ خیلی هم خبرهایی نیست، ولی خب بالاخره آدما برای اون کارهای دیگه باید برن ترکیه، برن ارمنستان، برن گرجستان؛ بالاخره از فضای موجود در کشور دوست استفاده کنن و دوباره برگردن به کشور خودشون.


هر شب ساعت بیشت شبگرد را بشنوید تا دل‌تان خنک شود

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها