خروج از رکود با محوریت صادرات کلید می‌خورد/ عدم بهره‌مندی مردم از کاهش تورم

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه مقام معظم رهبری موشکفانه جزئیات تاریک اقتصاد ایران را تشریح کرده‌اند، گفت: الان نوبت به مسئولان است که با عمل به وعده‌های اقتصادی خود عمل کنند.

خروج از رکود با محوریت صادرات کلید می‌خورد/ عدم بهره‌مندی مردم از کاهش تورم

محمد لاهوتی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با رئیس جمهور و اعضای دولت دوازدهم گفت: اینکه عالی‌ترین مقام کشور تا این اندازه به جزئیات توجه دارند و در یک نشست بسیار مهم که مسئولان کشور حضور دارند، بحث اقدام و عمل را مطرح و تذکر می‌دهند که الان نوبت عمل است، بسیار خوشحال کننده است.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه با فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه با رئیس جمهور و اعضای دولت، حجت بر همه مجریان تمام شده است، گفت: محوریت برنامه‌های دولت از جمله وزیر اقتصاد و وزیر صنعت، معدن و تجارت حذف رانت، ایجاد اقتصاد شیشه‌ای ، بهبود فضای کسب و کار، مدیریت واردات و افزایش صادرات است که فرمایشات مقام معظم رهبری هم بیانگر آن است که این موضوعات مورد تأکید و حمایت ایشان است.

وی با تأکید بر اینکه امروز دولت باید به دنبال فضاسازی و رسیدن به اهداف اقدام و عمل در اقتصاد باشد، اظهار داشت: طی سالیان گذشته برخی مسائل باعث شده که شرایط خاص و رانت برای عده‌ای ایجاد شود و حتی مردم از لحاظ سطح طبقاتی به دو دسته دارا و ندار تقسیم شوند که باید هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این مسائل و شرایطی که باعث به وجود آمدن این مسائل می‌شود، اقدام کرد.

لاهوتی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به موضوع قاچاق هم اشاره داشته‌اند، بیان داشت: امروز باید با اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی بتوانیم صنایع را مقاوم سازی کنیم و در جهت کاهش تعرفه به منظور کاهش قاچاق حرکت کنیم، تا صنایع ما در اثر واردات دچار آسیب نشوند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود به بحث محیط کسب و کار و سالم‌سازی آن اشاره داشته‌اند، بنابراین در این راستا باید در جهت اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی و خصوصی سازی گام برداشت.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تمام زوایای تاریک اقتصاد ایران را که مانع رشد اقتصادی و یافتن جایگاه واقعی ایران در منطقه و جهان شده را بیان کرده‌اند، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت در رسیدن به اهداف اقتصادی باید مکمل یکدیگر باشند.

لاهوتی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان به موضوع تورم و اینکه علیرغم کاهش تورم این موضوع در زندگی مردم ملموس نبوده اشاره کردند، اظهار داشت: این واقعیت در سطح جامع وجود دارد و علیرغم کاهش تورم به دلیل رکود حاکم بر اقتصاد کشور مردم بهره‌ای که باید از کاهش تورم می‌بردند، حاصل نکردند.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران بیان داشت: خروج از رکود قطعا با محوریت صادرات کلید می‌خورد که متاسفانه صادرات هم مشکلات جدی دارد که چنانچه برای این مشکلات در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندت مدت برنامه‌ریزی نشود، قطعا نمی‌توان از شرایط کنونی رکود خارج شد.

وی افزود: لذا در این بخش به نظر می‌رسد دولت باید توجه ویژه به صادرات و به خصوص صادرات کالاها و محصولات با ارزش افزوده بالا داشته باشد و با حمایت از صنایعی که پتانسیل صادراتی دارد، کمک کند تا قیمت تمام شده آن کالاها برای حضور در بازارهای صادراتی کاهش یابد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها