نخستین اظهارات سندرز، پس از کناره‌گیری:

پیروزی عملا ناممکن شده بود / در مبارزه ایدئولوژیک، برنده شدم / ترامپ قادر به رهبری نیست

سناتور سوسیال دموکرات آمریکا با اعلام خاتمه دادن به حضور در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، تاکید کرد جنبش عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد ادامه خواهد یافت.

پیروزی عملا ناممکن شده بود / در مبارزه ایدئولوژیک، برنده شدم / ترامپ قادر به رهبری نیست

سناتور سوسیال دموکرات آمریکا با اعلام خاتمه دادن به حضور در رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، تاکید کرد جنبش عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد ادامه خواهد یافت. سندرز گفت: همانطور که می‌بینم؛ بحرانی این ملت را گرفتار کرده است که توسط رئیس جمهوری که یا تمایل ندارد یا قادر به ارائه رهبری معتبر نیست، تشدید می‌شود و کارهایی که باید را انجام نمی‌دهد.

برنی سندرز روز چهارشنبه در یک نطق تلویزیونی به دلایل این تصمیم اشاره کرد و گفت پس از پیروزی در ایالت‌هایی چون اوهایو و نیوهمپشایر اختلاف با بایدن به بیش از ۳۰۰ نماینده متعهد رسید که دستیابی به آن ناممکن بود.

سناتور ورمونت از تلاش هواداران خود از جمله ۱۰ میلیون فقره کمک مالی آن‌ها سپاسگزاری کرد و گفت بعد از یک ارزیابی صادقانه، تصمیمی سخت و دردناک گرفته است.

سندرز تصریح کرد: کاش خبر بهتری به شما می‌دادم اما واقعیت را می‌دانید. پیروزی عملا ناممکن شده بود.

این سناتور آمریکایی با تبریک به بایدن به عنوان نامزد نهایی دموکرات‌ها، بر همکاری با وی برای مقابله با دونالد ترامپ رئیس جمهوی فعلی آمریکا تاکید کرد.

سندرز افزود: همانطور که می‌بینم؛ بحرانی این ملت را گرفتار کرده است که توسط رئیس جمهوری که یا تمایل ندارد یا قادر به ارائه رهبری معتبر نیست، تشدید می‌شود و کارهایی که باید را انجام نمی‌دهد.

وی ادامه داد: من نمی توانم با وجدانی خوب، بر ادامه کارزاری اصرار ورزم که نمی تواند برنده شود.

داوطلب انصرافی سوسیال دموکرات با بیان اینکه جنبش او اگرچه در نامزدی حزب پیروز نشده اما در مبارزه ایدئولوژیک برنده شده است، گفت بسیاری از مواضع وی همچون حداقل دستمزد ۱۵ دلار در ساعت، که افراطی تلقی می‌شد، اکنون به موضع جریان اصلی تبدیل شده است.

سندرز پیروزی را به بایدن تبریک گفت و وعده داد با بایدن برای پیشبرد اهداف ترقی‌خواهانه همکاری کند و بر تداوم مبارزه با ترامپ تاکید کرد.

وی افزود اگرچه کارزار انتخاباتی وی در عمل تعلیق شده است اما هواداران وی در انتخابات مقدماتی ایالت‌های باقی‌مانده می‌توانند همچنان نام او را در تعرفه وارد کنند.

سناتور ورمونت ادامه داد: بایدن نامزد حزب خواهد بود اما باید تلاش کنیم بیشترین نماینده متعهد ممکن را کسب کنیم تا در کنوانسیون حزب بر روی محتوای طرح حزب و سایر کارکردها تاثیر بگذاریم. این به متحد کردن حزب برای شکست دادن ترامپ هم کمک می‌کند.

سندرز اضافه کرد: نلسون ماندلا یکی از بزرگترین مبارزان راه آزادی در تاریخ معاصر در جمله معروفی می‌گوید همیشه به نظر غیرممکن می‌رسد تا زمانی که انجام شود.

وی تشریح کرد:منظور ماندلا این است که بزرگترین مانع تغییر اجتماعی واقعی، ناشی از قدرت شرکت‌ها و حاکمیت سیاسی در محدود کردن تخیل ما در خصوص آن چزی است که به عنوان انسان مستحق آن هستیم. اگر ما اعتقاد نداشته باشیم بیمه درمانی یک حق بشری است، هرگز به مراقبت‌های بهداشتی همگانی دست نخواهیم یافت.

داوطلب انصرافی ریاست جمهوری آمریکا یادآور شد: اگر اعتقاد نداشته باشیم که مستحق دستمزد و شرایط کاری درخور هستیم، همچنان میلیون‌ها نفر از ما در فقر زندگی خواهند کرد. اگر اعتقاد نداشته باشیم همه مستحق تحصیل برای تحقق رویاهایمان هستیم، خیلی از ما با بدهی‌های بزرگ، فارغ التحصیل می‌شویم یا هیچ وقت نمی‌توانیم تحصیل کنیم.

سندرز تصریح کرد: اگر اعتقاد نداشته باشیم مستحق زندگی بر روی سیاره‌ای با محیط زیست پاک هستیم که توسط تغییر اقلیمی تخریب شده است، همچنان شاهد خشکسالی، سیل و بالا آمدن سطح آب‌ها و یک سیاره به طور فزاینده سکونت ناپذیر خواهیم بود.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • فانی
    0

    این حرفها و عملکرد سیاستمداران ما بشود که برا تخریب حریف، کشور را به آتش می کشند. به رقیبش تبریک می‌گوید و قول همکاری میدهد.

  • علی
    0

    کاربرمحترم.فانی.آنها میخواهند انتخاب شوند چون هدفشان خدمت است به مردمشان.اینجا اشتباه معنی شده.فکرمی کنند که انتخاب شوند که مردم به ایشان خدمت کنند.البته همه جا تقصیر منتخبین نیست خیلی جاها انتخاب کنندگان یا اطرافیان با پاچه خواری های زیاد.باعث می شوند کسی که انتخاب شده استغفرالله احساس خدایی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها