آمار کرونا در چهارمحال و بختیاری رکورد شکست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد موارد جدید مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در استان به ۱۷ نفر رسید.

آمار کرونا در چهارمحال و بختیاری رکورد شکست

دکتر مجید شیرانی افزود: نکته قابل تأمل و مهم در ارتباط به آمار بالا و بی سابقه موارد جدید ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته و حتی موارد ابتلا پیش از این را، شیوع خوشه ای بیماری دانست.

وی تصریح کرد: این به این معنی است که تعداد زیادی از اعضای یک خانواده درگیر بیماری شده اند.
دکتر شیرانی با پوزش نسبت به اینکه خصوصیات فردی مبتلایان تا حد امکان نباید تشریح شود ولی به علت حساسیت موضوع اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از مبتلایان جدید مربوط به خانواده ای در شهرستان لردگان به علت ترتیب دادن مجلس ختم و حضور مهمانانی از استان مجاور و تعدادی دیگر را مربوط به خانواده ای در شهرستان فارسان دانست که علی رغم درخواست های مکرر برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در دید و بازدید خانوادگی ایام نوروز شرکت داشتنه اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: متاسفانه در شرایطی شاهد شیوع های این چنینی هستیم که حتی در صورت لزوم حضور فردی از اعضای خانواده در بیرون منزل، رعایت فاصله فیزیکی وی با سایر افراد و حتی رعایت این نکته از سوی سایر افراد خانواده توصیه می شود.

دکتر شیرانی در ادامه ضمن یادآوری نکات بهداشت فردی افزود: در کنار رعایت نکته طلایی و موثر در خانه ماندن برای قطع زنجیره کرونا ، مردم را از دید و بازدیدهای خانوادگی و فامیلی کوچک نیز منع می نمائیم.

وی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی را مسئولیت فردی یکایک افراد جامعه دانست و اظهار داشت: هرگونه تجمع و دورهمی فامیلی با داشتن حس مسئولیت اجتماعی افراد در تناقض است.

وی ادامه داد: در دید و بازدید و رفت و آمد ها، افراد بدون داشتن هیچ گونه علایم و یا با داشتن علایم خفیف سرماخوردگی می توانند ناقل بیماری برای سایر افراد خانواده و اقوام و آشنایان خود باشند و با بروز علایم حاد و تهدید جان افراد دارای بیماری زمینه ای و پرخطر، برای همیشه عذاب وجدان عدم رعایت نکات بهداشتی برای افراد باقی بماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در تشریح آخرین وضعیت شیوع کووید ۱۹ در بیستمین روز از فروردین ماه ۹۹ در استان گفت: از ابتدای شیوع بیماری در استان تا کنون ۷۶۰ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند.

دکتر شیرانی تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند را ۱۳۰ نفر اعلام کرد.

به گفته وی، هم اکنون افراد بستری فعلی در مراکز درمانی ۸۵ نفر هستند.

دکتر شیرانی افزود: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۱۷ بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۱۷۸ نفر می باشد.

وی با ابراز تاسف نسبت به فوت یک بیمار مبتلا به کرونا در ۲۴ساعت گذشته، مجموع فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان را ۱۹ نفر اعلام کرد.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها