کسب مقام توسط تیمهای ایرانی در مسابقات رباتیک تایوان

کاروان اعزامی ایران به مسابقات جهانی رباتیک فیرا در کشور تایوان، توانست به مقام قهرمانی برسد.

کسب مقام توسط تیمهای ایرانی در مسابقات رباتیک تایوان

به گزارش خبر فوری و به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ در همین لیگ نیز تیم رباتیک آرمان از موسسه فرهنگی آرمان از شهر مشهد موفق شد به مقام سوم همین لیگ دست یابد.

سروش صادق نژاد، رئیس کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران (فیرا) افزود: بیست و دومین دوره رقابت های جهانی رباتیک فیرا، از تاریخ ۱ الی ۵ شهریور ماه سال ۹۶ و با حضور ۱۰۶ تیم دانش آموزی از کشورهای مختلف دنیا در شهر گائوشونگ کشور تایوان در حال برگزاری است.

وی افزود: این مسابقات همه ساله به میزبانی یکی از کشورهای دنیا و در جهت توسعه دانش رباتیک و هوش مصنوعی در بین نسل جوان دنیا برگزار شده و در آن پژوهشگران این حوزه با یکدیگر آخرین دستاوردهای خود را به اشتراک می گذارند.

رئیس اداره انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در کنار برگزاری مسابقات رباتیک، کنفرانس بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی نیز همزمان با این رقابت برگزار شده و کشورها نیز به ارائه آخرین دستاوردهای خود می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به پتانسیل خوب دانشمندان ایرانی، کمیته برگزاری مسابقات و فدارسیون جهانی رباتیک فیرا از حضور داوران و مسئولین لیگ ها از کشور ایران استفاده نموده و این امر باعث توسعه ارتباطات بین المللی کشور با سایر کشورهای صاحب سبک این حوزه می شود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها