همه آنچه در مورد برس های شستشوی صورت لازم است بدانید

شاید برس شستشوی صورت بتواند آلودگی‌ها را در شرایط خاص از روی پوست‌ بردارد اما به طور حتم درمان مشکلات پوستی متعدد نیست.

همه آنچه در مورد برس های شستشوی صورت لازم است بدانید

برس های شستشو محصولی است که چند وقت است در تبلیغات تلویزیونی دیده می شود. در این مقاله می خواهیم شما را با فواید، مضرات و انواع این برس ها آشنا کنیم

آشنایی با برس های شستشوی صورت
برس‌های شستشوی صورت اختراع جدیدی نیست. مدت‌هاست این وسیله ابداع شده و چون طرفداران زیادی دارد، هر روز نوع جدیدی از آن وارد بازار می‌شود، اما یکی از سوالات رایج کسانی که مایل به خریداری این وسیله هستند، مفید یا مضر بودن و نحوه استفاده از آن روی پوست است.

_ آیا برس‌های شستشوی صورت کاربردی‌اند؟
در تبلیغات این وسیله و روی بسته‌بندی آن درج شده که می‌تواند پوست را به صورت عمقی پاکسازی کرده و با اصلاح و افزایش گردش و جریان خون پوست را نرم کند و مشکلات پوستی از جمله جوش و لک را از بین ببرد. این شعارها که باعث می‌شوند گمان کنید با خرید این وسیله، پوستی به زیبایی و لطافت کودکان خواهید داشت، تنها وعده و وعیدهای پوچ است. شاید برس شستشوی صورت بتواند آلودگی‌ها را در شرایط خاص از روی پوست‌ بردارد اما به طور حتم درمان مشکلات پوستی متعدد نیست. با ما همراه باشید تا با انواع برس‌های شوینده صورت و روش کار با آنها و البته مزایا و معایبی که دارند، آشنا شوید.

_ چند نوع برس شستشو در بازار موجود است؟
برس‌های شستشوی صورت در بازار در انواع مختلفی عرضه شده‌اند که کارایی مشابه هم ندارند و لازم است با همه آنها و نحوه کاربردشان آشنا شوید:

برس‌های دستی
ساده‌ترین و رایج‌ترین مدل موجود است. یک برس گرد مخصوص صورت با دسته‌ای پلاستیکی! که در مقایسه با سایر برس‌ها نرم‌تر هستند و با حرکات دایره‌ای و چرخشی روی پوست به پاکسازی پوست کمک می‌کنند. قیمت این نوع برس‌ها در بازار، زیر 30 هزار تومان است.

برس‌های چرخشی
این نوع برس با برق کار می‌کند و حرکات چرخشی دارد. کافی است آن را روی پوست نگه دارید تا خودش آن را پاک کند. قیمت این نوع برس صورت نیز در بازار بین 90 تا 120 هزار تومان است.

برس‌های ویبره
این نوع برس حرکت چرخشی ندارد، بلکه با نوعی حرکت لرزشی به پاکسازی عمقی پوست کمک می‌کند و سری‌های نرم، متوسط و سختی دارد. قیمت این نوع کمی بالاتر، یعنی حدود 300 هزار تومان است.

همه آنچه در مورد برس های شستشوی صورت لازم است بدانید

_ برس شستشوی صورت چه فوایدی دارد؟
فواید استفاده از برس صورت مشخص و کاملا علمی است

1 - پاکسازی پوست
روش‌های زیادی برای پاکسازی و لایه‌برداری پوست وجود دارد که طبیعتا بعد از انجام آن با حذف سلول‌های مرده، پوست شفاف‌تر و درخشان‌تر می‌شود.

2 - رفع جوش‌های سرسیاه
منطقی است که با حذف سلول‌های مرده و لایه‌برداری، نقاط سیاه روی بینی و پوست صورت نیز محو می‌شوند.

_ اما مضرات برس‌های شستشوی صورت چیست؟
به طور حتم برس‌های شستشوی صورت بی‌عارضه نیستند و کنار فوایدی که دارند، اگر به درستی استفاده نشوند، می‌توانند مشکل‌ساز شوند که در ادامه به چند مشکل در این زمینه اشاره کرده‌ایم.

1 - بروز مشکلات پوستی
یکی از مضرات برس‌های شستشوی صورت این است که اگر زیاد یا نادرست استفاده شوند، می‌توانند سبب سرخی پوست، التهاب و حتی خراشیدگی آن شوند.

2 - ترشح سبوم بیشتر
گاهی پوست در مقابل استفاده از برس شستشوی صورت مخصوصا انواع زبر، عکس‌العمل متقابل نشان می‌دهد و ترشح سبوم افزایش می‌یابد. نتیجه این مساله افزایش میزان چربی پوست و ایجاد جوش است.

_ استفاده از برس شستشوی صورت برای چه کسانی توصیه شده است؟
برس‌های شستشوی صورت مناسب تمام افراد با هر نوع پوستی نیستند. افرادی که پوست‌های حساسی دارند، نباید از این نوع برس‌ها استفاده کنند. در ضمن مصرف روزانه آنها برای سایر پوست‌ها توصیه نمی‌شود. اگر این نوع برس را دوست دارید، نهایتا هفته‌ای 2 بار از آن استفاده کنید. هنگام خرید هم توجه داشته باشید که برس نرم‌تر را تهیه کنید.

منبع: سلامت

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها