بنا بر داده‌های فعلی «اکثر موارد انتقال کرونا» پس از بروز علائم صورت می‌گیرد

یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت در جریان کنفرانس خبری می‌گوید بر پایه مطالعات موجود، اکثر موارد انتقال ویروس کرونا از طریق افرادی صورت می‌گیرد که علائم بیماری را نشان داده‌اند، و نه افرادی که هنوز هیچ علامتی ندارند.

بنا بر داده‌های فعلی «اکثر موارد انتقال کرونا» پس از بروز علائم صورت می‌گیرد

دکتر ماریا فان کرخوفه، مدیر برنامه همه‌گیرشناسی سازمان جهانی بهداشت، در جریان کنفرانس خبری ۱۸ فروردین این سازمان، در پاسخ به پرسشی گفته «این احتمال وجود دارد که افراد چند روز پیش از بروز علائم بیماری، ویروس را انتقال دهند».

با این حال او تاکید کرده همچنان داده‌ها و اطلاعات موجود حاکی‌ست بخش مهم و اکثر موارد انتقال پس از بروز علامت یا علائم کووید-۱۹ صورت گرفته‌است.

خانم فان کرخوفه یادآوری کرده‌است که افراد مبتلا به بیماری در مراحل مقدماتی و اولیه، برای نمونه زمانی که اندکی احساس بیماری می‌کنند، قادر به انتقال ویروس هستند.

فان کرخوفه در ادامه اما به این موضوع اشاره کرده که مدل‌سازی‌های فعلی حاکی‌ست بخش بزرگی از «موارد ناشناخته» ممکن است عامل انتقال بیماری باشند؛ نه لزوما افرادی که علامت بیماری را بروز نداده‌اند، بلکه کسانی که احساس کسالت می‌کنند، اما به‌دلیل پروتکل‌ها و اصول فعلی برای تائید بیماران، اساسا رویت نشده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید برای رسیدن به تصویری بهتر از این وضعیت در سراسر جهان و کشورهای مختلف، در انتظار مطالعاتی‌ست که احتمالا طی روزهای پیش‌رو ممکن است در دسترس قرار گیرند.

همزمان دکتر مایک رایان، مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت، گفته در زمانی که داده‌ها و اطلاعات بیشتری آماده شود، ممکن است به این نتیجه برسیم بسیاری از افراد بدون آن‌که اطلاعی داشته باشند، مبتلا شده‌اند.

دکتر رایان اما تاکید کرده که مسئله مهم دیگر، توجه به «شدت در مقابل ابتلا» است.

این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت افزوده باید تحقیقات بیشتری در مورد افرادی که بیمار می‌شوند، و افرادی که شدیدا بیمار می‌شوند صورت گیرد، چراکه رابطه نزدیکی بین شدت بیماری و میزان ویروس دریافت‌شده موجود است.

به گفته دکتر رایان مسئله تنها این نیست که به شمار موارد ابتلا در هر جامعه دست یافت بلکه «مهم است دریابیم آیا عناصر مشخصی وجود دارد که به میزان بالای انتقال ویروس می‌انجامد، یا مسیری در انتقال وجود دارد که سبب می‌شود افراد به‌طور شدیدتری به بیماری مبتلا شوند».

منبع: رادیو فردا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • نام
    0

    این چه ترجمه گنگ و نامفهومیه دیگه.... ما که نفهمیدیم آخرش چی شد چی گفت چی میخواد بشه.

  • ناشناس
    0

    همکار من تستش مثبت شد بدون هیچ علامتی

  • مصطفی
    0

    گول نخورید اگه اینجور بود اینهمه آدم مریض نمی شدند این روزا مردم از آدم های سالم در می رند وای به حال اینکه یکی عطسه کنه پس چطور اینهمه آدم مریض شدند ؟؟

  • محدثه
    0

    پس چطور می گن افرادی که علایم ندارن ناقل هستن .اصلا چطور اینقدر ادم به این سرعت مبتلا شدن ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها