نیویورکی‌ها در قرنطینه شاهد یک پدیده جذاب بودند

طی روزهای گذشته ناسا اعلام کرد افراد ساکن نیویورک این امکان را دارند تا در مدت قرنطینه شاهد یک پدیده جذاب باشند.

نیویورکی‌ها در قرنطینه شاهد یک پدیده جذاب بودند

۳ آوریل ایستگاه فضایی بین المللی از فراز شهر نیویورک عبور کرد و ناسا اعلام کرد ایستگاه فضایی بین المللی تنها در یک بازه زمانی کوتاه قابل مشاهده است بنابراین افراد می‌توانند این فرصت را غنیمت شمرده و آن را مشاهده کنند.

بنابراین افراد ساکن نیویورک حتی از پشت پنجره خود نیز می‌توانستند تا حدودی آن را مشاهده کند چراکه با وجود قرنطینه شهرها، نور کمتری از ساختمان‌ها یا وسایل نقلیه اطراف منتشر می‌شود که این موضوع مشاهده را آسان‌تر می‌ساخت.

ایستگاه فضایی بین‌المللی (International Space Station) یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته شده است. این ایستگاه در مدار نزدیک زمین و در ارتفاع ۲۵۵ مایلی از سطح زمین در حرکت است. سرعت آن در مدار برابر ۱۷ هزار و ۵۰۰ مایل بر ساعت است، که به این ترتیب روزی ۱۶ بار به دور سیاره زمین گردش می‌کند.

به گفته سی.ان.بی.سی ایستگاه فضایی بین الملی مانند ستاره‌ای که سوسو نمیزند در آسمان قابل مشاهده بود.

هم‌اکنون "اولگا اسکریوپوچکا" (Oleg Skripochka) فضانورد روس سازمان فضایی فدرال روسیه، "جسیکا میر" (Jessica Meir) فضانورد آمریکایی ناسا و "اندرو مورگان"(Andrew Morgan) از ناسا سه فضانورد ماموریت "اکسپدیشن ۶۲"(Expedition ۶۲) در ایستگاه فضایی بین المللی هستند.

"اندرو مورگان"(Andrew Morgan) و "جسیکا میر"(Jessica Meir) عملیات خود را در ایستگاه فضایی بین‌المللی به پایان رسانده‌اند و در ۱۷ آوریل به زمین باز خواهند گشت. مورگان در ۲۰ ژوئیه و میر در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسیدند. "جسیکا میر" فضانورد ناسا در حال حاضر تنها زن حاضر در فضا است.

۹ آوریل فضانوردان جدیدی به "ایستگاه فضایی بین‌المللی" اعزام خواهند شد. "کریس کاسیدی(Chris Cassidy) از ناسا،" آناتولی ایوانیشین"(Anatoly Ivanishin) و "ایوان واگنر"(Ivan Vagner) از سازمان فضایی روسیه قرار است در تاریخ ۹ آوریل سال جاری توسط موشک "سایوز ام اس-۱۶ " (Soyuz MS-۱۶) به "ایستگاه فضایی بین المللی" فرستاده شوند. این سه فضانورد تا ماه اکتبر در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند ماند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها