امام جمعه موقت بوشهر: تاکید رهبری همراهی کردن و حمایت از دولت است

امام جمعه موقت بوشهر گفت: تاکید رهبر فرزانه انقلاب همواره همراهی و حمایت کردن از دولت و باز بودن مسیر حرکت دولت برای خدمت به نظام و مردم است.

امام جمعه موقت بوشهر: تاکید رهبری همراهی کردن و حمایت از دولت است

حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با گرامیداشت هفته دولت افزود: سنگینی بار مسئولیتی قوه مجریه از 2 قوه مقننه و قضائیه بیشتر است و این 2 قوه به نوعی بال قوه مجریه محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: اجرا و تحقق نظامی اسلامی در سایه دولت و تمدن اسلامی شکل می گیرد که همین امر سنگینی کار دولت را دو چندان کرده است.
دشتی، با گرامیداشت روز کارمند گفت: بار اصلی کار حکومت و دولت بر عهده کارمند است و مسئولان دولتی نیز باید به فکر کارمندان باشند زیرا آنها نیز به نوبه خود با یکسری مشکلات و موانعی در زندگی روبرو هستند.
خطیب جمعه بوشهر همچنین با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر افزود: این 2 شخصیت بزرگ از قشر پایین جامعه برخاسته و در دوران خدمت خود نیز همواره در اندیشه خدمت به مردم و بویژه محرومان جامعه بودند.
وی افزود: سیره و روش این 2 شخصیت بزرگ نظام جمهوری اسلامی باید همواره الگوی مسئولان دولتی باشد.
دشتی گفت: شهیدان رجایی و باهنر با روحیه انقلابی و متدین خود همواره در برابر غرب زدگانی همچون بنی صدر ایستادگی کردند که این روحیه نیز باید در بین مسئولان نهادینه شود.
وی ادامه داد: مساله فرهنگ و اقتصاد و در راس آن اقتصاد مقاومتی نیز به عنوان 2 تاکید مهم رهبر انقلاب باید در دستور کار جدی مسئولان دولتی باشد.
دشتی با اشاره به هشتم شهریور روز مبارزه با تروریسم گفت: ایران اسلامی خود زخم خورده از ترور است و در این ارتباط همواره برابر این پدیده ایستاگی می کند.
وی با اشاره به شهید مدافع حرم، محسن حججی اظهار داشت: این شهید والا مقام بنابر گفته مقام معظم رهبری حجت را بر همگان تمام کردند که چطور باید در راه دفاع از ارزش های نظام و انقلاب حرکت کنیم.
دشتی تاکید کرد: این روحیه انقلابی و بسیجی نهفته در وجود شهید حججی نیز باید به نحو مطلوبی در سطح جامعه نهادینه شود.
امام جمعه موقت بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع ازدواج گفت: آمار طلاق در جامعه در حال افزایش است و این خود یکی از دلایل افزایش فساد و بی بندباری است.
وی با اشاره به پرهیز از سخت گیری های غیرمعمول برای ازدواج گفت: مهریه هدیه ای از طرف مرد برای زن است که مقدار آن در مبانی اسلامی مشخص نشده و مرد متناسب با توان خود باید آن را معین و در کوتاه ترین زمان ممکن به همسر خود هدیه کند.
دشت، با گرامیداشت روز عرفه و شهادت امام محمد باقر(ع)گفت: عرفه یک روز ارزشمند و برای دعا و رازنیاز است تا جایی که برای این روز دعا از روزه گرفتن ارجحیت پیدا کرده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها