وضعیت سفید ۴ شهرستان فارس/ افزایش شمار تست‌های روزانه

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که وضعیت چهار‌ شهرستان در استان فارس به لحاظ عدد مبتلایان به کروناویروس، سفید است.

وضعیت سفید ۴ شهرستان فارس/ افزایش شمار تست‌های روزانه

عبداالرسول همتی عنوان کرد: در پی افزایش ظرفیت تست‌های آزمایشگاهی در استان فارس شاهد افزایش عدد موارد مثبت ابتلا به کووید ۱۹ هستیم که احتمالاً این روند تا اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد.

همتی اضافه کرد: ظرفیت آزمایشگاه‌های تست کرونا در استان فارس با ۱۵۰ تا ۲۰۰ تست در روز آغاز شد اما در حال حاضر این عدد به هزار تست در روز رسیده است.

او تأکید کرد: استراتژی سیستم درمانی استان فارس در وضعیت فعلی، پیدا کردن افراد مثبت بدون علامت و با علامت برای قطع زنجیره انتقال است، چرا که در صورت پیدا کردن این افراد کمتر نیاز به حضور به بیمارستان و بستری در بخش‌های ویژه خواهیم داشت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: مردم استان فارس به ویژه کلانشهر شیراز نباید از طرح فاصله گذاری اجتماعی غفلت کنند.به عنوان مثال؛ افزایش آمار استان طی چند روز اخیر نشانه تردد مردم در اوایل فروردین و نادیده گرفتن اجرای این طرح است.

همتی همچنین اعلام کرد که شهرستان‌های کوهچنار، بختگان، پاسارگاد و خفر در استان فارس عاری از بیماران کرونا گزارش شده و در وضعیت سفید قرار دارند.

برابر اعلام وزارت بهداشت، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان فارس، طی روزهای اخیر رشدی سریع داشته و به بیش از ۱۱۰ نفر در روز رسیده است. مسئولان علوم پزشکی علت این افزایش را بیشتر شدن تعداد تست‌های انجام شده اعلام کرده‌اند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها