زاهدی خبر داد

وام‌های چند صد میلیون تومانی به یک فرد کارتن‌خواب اعطا شده است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان وام در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: یک فقره از این پرداختی‌ها مربوط به وام چند صد میلیونی به یک کارتن‌خواب است که قطعا توان بازپرداخت ندارد.

وام‌های چند صد میلیون تومانی به یک فرد کارتن‌خواب اعطا شده است

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص صندوق ذخیره فرهنگیان عنوان کرد: 11 هزار میلیارد تومان وام در صندوق پرداخت شده است که 8 هزار میلیارد تومان مشکوک الوصول است یعنی ضمانتی برای برگشت آن وجود ندارد و افرادی که توان مالی برای بازپرداخت وام داشته باشند وجود ندارد.

زاهدی ادامه داد: در مواردی وام‌های چند صد میلیون تومانی به یک فرد کارتن‌خواب اعطا شده است که قطعا توان مالی بازپرداخت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه از مطالبات جدی ما است, اظهار کرد: این صندوق باید در جهت خدمت به فرهنگیان و رفع بخشی از مطالبات آنها اقدام شود نه اینکه محلی برای سوءاستفاده های کلان باشد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: هلدینگ های اقتصادی مختلف از جمله پتروشیمی توسط صندوق ذخیره فرهنگیان ایجاد شده است اما هیچ برنامه ای برای فعالیت آن وجود ندارد که همین مسئله منجر شد صدها میلیون تومان هزینه بدون بازدهی باشد.

زاهدی با اشاره به اینکه صحبت‌های زیادی درباره صندوق ذخیره وجود دارد, گفت: تا مهر ماه گزارش نهایی از نتایج تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره را ارائه می کنیم.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها