شمار مبتلایان به کرونا در استان زنجان به ۶۲۰ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: با اضافه شدن تعداد ۱۹ نفر دیگر به تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹، شمار مبتلایان به این بیماری در استان زنجان به ۶۲۰ نفر افزایش یافت.

شمار مبتلایان به کرونا در استان زنجان به ۶۲۰ نفر رسید

پرویز قزلباش شامگاه پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته آزمایش ۱۹ مورد جدید به ویروس کرونا در استان مثبت شده است، گفت: در مجموع تاکنون تست کرونای ۶۲۰ نفر در استان زنجان مثبت شده و در حال حاضر ۳۷۲ نفر بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه با فوت دو نفر دیگر مبتلا به کرونا در استان زنجان تعداد کسانی که به دلیلا ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند به ۶۳ نفر رسیده است.

قزلباش با بیان اینکه آمار تجمیعی بیماران بستری از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان ۱۷۷۴ نفر بوده است، گفت: از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا به امروز ۴۲۸ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: از شهروندان درخواست می شود در راستای حفظ سلامت خود و قطع زنجیره بیماری کرونا نسبت به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی جدیت لازم را داشته باشند.

قزلباش با اشاره به اینکه بعد از انجام تست‌های آزمایشگاهی، نتیجه آزمایش ۶۲۰ نفر از بیماران مشکوک به کرونا در استان مثبت اعلام شده است، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور لحاظ شده است، در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ مسافر در استان زنجان در شرایط ویژه تحت کنترل کارشناسان این دانشگاه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با بیان اینکه امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و تن دادن به طرح‌هایی چون در خانه ماندن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شاهد اتمام این شرایط باشیم، ادامه داد: خوشبختانه اکثریت مردم این مسئولیت را به خوبی انجام می‌دهند اما نگرانی ما در این زمینه به این خاطر است که اگر قرار باشد این روند طولانی باشد، شاید مردم از این وضعیت خسته شده و بخواهند خودمراقبتی‌ها را کنار بگذارند.

قزلباش با تأکید بر اینکه در شرایط کنونی، مهم‌ترین موضوعی که مردم باید با اهتمام به آن را رعایت کنند، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است، اظهار کرد: روندی که امروز در همه کشورها در رابطه با اقدامات درمانی صورت می‌گیرد، بر اساس برخی از پروتکل‌های طراحی شده است و این روند در ایران نیز به این صورت دنبال می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه روند شیوع ویروس کرونا در استان زنجان به صورت شیب ملایم است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه روند شیوع بیماری به همین منوال است.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها