آخرین خبرهای کرونا در جهان/3.9 میلیارد تن از جمعیت کره زمین در قرنطینه خانگی/بحران در اسپانیا ادامه دارد

بر شمار تلفات کرونا در اسپانیا افزوده شده اما ایتالیا روز پنجشنبه از کاهش میزان کشته شدگان بر اثر ویروس خبر داد.

آخرین خبرهای کرونا در جهان/3.9 میلیارد تن از جمعیت کره زمین در قرنطینه خانگی/بحران در اسپانیا ادامه دارد

همچنان کرونا در صدر اخبار جهان است. اکنون 3.9 میلیارد تن از جمعیت کره زمین با هدف جلوگیری از شیوع کروناویروس خود را در خانه‌ها محبوس کرده‌اند.در تازه ترین اقدامات علیه این ویروس «یوشیرو موری» رئیس کمیته المپیک 2020 توکیو ضمن ابراز تردید درباره برگزاری المپیک در تابستان 2021 هشدار داد که کروناویروس تا سال آینده همچنان در منطقه حضور دارد و بنابراین بهتر است المپیک در سال 2022 برگزار شود.

بحران در اکثر نقاط جهان ادامه دارد در اسپانیا طی شبانه روز گذشته بیش از ۹۵۰ نفر جانشان را از دست داده‌اند. در بریتانیا هم با مرگ ۵۶۹ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار قربانیان به حدود ۳۰۰۰ نفر رسیده است. در ایالات متحده آمریکا، تعداد قربانیان به ۹۰۰ نفر نزدیک می‌شود و دونالد ترامپ گفته تقریباً تمام امکانات پزشکی موجود در ذخایر استراتژیک، برای مقابله با کرونا مصرف شده است.

در انگلیس نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار برگزاری جلسات مجلس عوام به صورت مجازی به دلیل شیوع کروناویروس شدند. همچنین به رغم گذشت یک هفته از مثبت شدن نتیجه آزمایش ابتلای بوریس جانسون به ویروس کرونا، دفتر او روز پنجشنبه از تداوم ابتلا و قرنطینه‌ی نخست وزیر خبر داد.

سخنگوی دفتر نخست وزیری بدون ارائه پاسخ روشنی درباره زمان خروج جانسون از قرنطینه یادآور شد افرادی که از تب بالا برخوردار هستند باید طبق توصیه‌های بهداشتی خود را قرنطینه کنند. به این ترتیب می‌توان نتیجه گیری کرد که بوریس جانسون همچنان از تب بالا برخوردار است و به رغم گذشت یک هفته دوره قرنطینه را ادامه خواهد داد. وزارت بهداشت انگلیس امروز (پنجشنبه) از افزایش ۲۴ درصدی آمار مبتلایان فوت شده بر اثر کرونا خبر داد و اعلام کرد که تاکنون ۲ هزار و ۹۲۱ نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا به نوشته کمترین میزان مرگ کرونایی در ایتالیا در مقایسه با یک هفته اخیر ثبت شد. ایتالیا با ثبت 727 فوتی در مقایسه با یک هفته اخیر کمترین میزان فوتی را ثبت کرد اما عدد ابتلا با افزایش به رقم 4782 تن رسید. رئیس کمیسیون اروپایی به رفتار نادرست با ایتالیا که بیشترین آسیب از بحران کرونا را دیده و همچنین افزایش چشمگیر بیکاران در اسپانیا به دلیل شیوع کرونا حکایت دارد.

اردوغان رئیس جمهور ترکیه هشدار داد در صورتی که مردم به قرنطینه داوطلبانه پایبند نباشند، پروتکل‌های سختگیرانه‌ای را برای جلوگیری از شیوع کروناویروس به اجرا خواهد گذاشت. تاکنون 277 تن {آمار رسمی منتشر شده} در ترکیه بر اثر ابتلا به کروناویروس جان باخته‌اند. تنها در 24 ساعت گذشته 2148 مورد ابتلای جدید را ثبت کرد و تعداد قربانیانش به 277 تن رسید.

دیلی میل از کشف نوع جدیدی از کروناویروس در چین خبر داده است. محققان بیماری را پیدا کرده‌اند که به مدت 49 روز عفونت کرونایی را با خود حمل کرده است. به گفته محققان چینی ممکن است نوع جدیدی از کروناویروس جهش یافته را پیدا کرده باشند که توانسته در بدن بیمار به مدت 49 روز رشد بیابد. بیمار چینی با علائم خفیف به مدت 49 روز با ویروس بوده و به گفته محققان توازن پویایی با ویروس ایجاد کرده است. تحقیقات قبلی نشان می‌داد بعد از 20 روز تست بیمار منفی می‌شود. به همین دلیل آنها فکر می‌کنند یک نوع جدید و خفیف از کروناویروس را کشف کرده‌اند. تا پیش از این 8 نوع کروناویروس در جهان شناسایی شده بود. به گزارش این رسانه دوترته،رئیس جمهور فیلیپین {که معمولا اظهاراتش جنجالی می‌شود} گفت کادر پزشکی که هنگام معالجه کرونایی‌ها می میرند بسیار خوش شانس هستند که در راه کشورشان جان خود را از دست می‌دهند. تاکنون 96 تن در این کشور بر اثر ابتلا به کروناویروس جان باخته‌اند و به دستور دوترته، همه جا قرنطینه شده است.برای نخستین بار در چین اعلام شد تعداد کیس‌های فعال کروناویروس به کمتر از 2000 رسیده است. بر اساس آخرین آمار 1863 بیمار فعال شناسایی و تحت درمان قرار دارند که از این تعداد حال 429 تن وخیم گزارش شده است.

دیلی میل خبر داده که پنتاگون 100 هزار کیسه، مخصوص قراردادن جسد سفارش داده است. ظاهرا مقامات رسمی پیش بینی مرگ دست کم 100 هزار تن را جدی گرفته‌اند. پیش بینی مقامات بهداشتی حکایت از فوت 100 تا 200 هزار تن بر اثر ابتلا به کروناویروس دارد.

مردم سوئد همچنان به توصیه‌های ضدکرونایی بی اهمیت بوده و به قوانین ماندن در خانه و نیز فاصله گذاری اجتماعی بی تفاوت هستند. با ابتلای 4947 تن در این کشور به کروناویروس بیش از 239 تن جان خود را از دست داده‌اند. اسپانیا با اعلام 950 فوتی در 24 ساعت گذشته بر اثر کروناویروس رکورد شکست. تاکنون بیش از ده هزار نفر در اسپانیا جان خود را از دست داده و شمار مبتلایان به این ویروس بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر گزارش شده است. به نوشته بی بی سی از زمان شیوع گسترده ویروس کرونا در اسپانیا و اعمال محدودیت‌های شدید برای مقابله با آن، تقریبا ۹۰۰ هزار شغل در این کشور تعطیل شده که این نشانه‌ای دیگر از تاثیرات اقتصادی کرونا در دومین کشور اروپایی است که بشدت تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است. مقامات اسپانیا معتقدند که این ویروس در حال حاضر در نقطه اوج قرار دارد و می‌گویند انتظار می‌رود که ظرف روزهای آتی شاهد کاهش در آمار مبتلایان و مرگ و میر باشیم.

ظرف ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان در هند با جهشی چشمگیر به ۱۹۶۵ نفر رسیده است. همچنین شمار قربانیان این بیماری به ۵۸ نفر افزایش یافته است. مقامات هند روز پنجشنبه اعلام کردند جستجو برای یافتن حدود ۹۰۰۰ نفر را که در یک مرکز اسلامی حضور داشته یا با این افراد در ارتباط بوده‌اند، آغاز کرده است. روزنامه ژاپنی «کیودو» روز پنجشنبه اعلام کرد ظرف یک روز، ۹۰ نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در توکیو افزوده شده است.

در آلمان، وزیر اقتصاد هم نسبت به میزان تولید ناخالص داخلی این کشور هشدار داده است. این کشور شاهد کاهش شدید تولید ناخالص داخلی در مقایسه با بحران مالی سال ۲۰۰۹ است.

طبقگزارشها ، حکومت فدرال آلمان و ایالت های این کشور توافق کردند که محدودیت های گشت و گذار را تا تاریخ ۱۹ اپریل تمدید کنند. همچنین در مورد اجباری شدن پوشیدن ماسک نیز صحبت شده، اما تصمیمی گرفته نشده است. در مبارزه علیه شیوع ویروس کرونا، شهروندان آلمان باید محدودیت های گشت و گذار و فاصله گیری اجتماعی را تا بعد از عید پاک مسیحی یعنی تاریخ ۱۹ اپریل رعایت کنند. براساس تصمیم حکومت فدرال و ایالات آلمان، تماس با سایر افراد در بیرون از منزل به جز از کسانی که در یک خانه زندگی می کنند، باید براساس مقررات موجود به حداقل مطلق کاهش یابد.

به نوشته یعقوب لیتسمان وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی و همسر وی به کرونا مبتلا شدند.

دو آژانس سازمان ملل متحد به همراه سازمان تجارت جهانی نسبت به خطر قحطی مواد غذایی در بازارهای جهانی بر اثر شیوع ویروس کرونا و اخلال در شبکه‌های توزیع هشدار دادند. تسوی دونوی، رئیس سازمان خاروبار و کشاورزی ملل متحد، روبرتو آزودو، مدیر کل سازمان تجارت جهانی و تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی، روز چهارشنبه با انتشار بیانیه مشترکی نوشتند: «عدم قطعیت در زمینه دسترسی به مواد غذایی می‌تواند موجب موجی از محدودیت‌ها برای صادرات و همچنین کمبود در بازار جهانی شود.»این سه سازمان جهانی همچنین تاکید کرده‌اند که کاهش تردد کارگران صنایع غذایی و کشاورزی، منجر به توقف بسیاری از این صنایع در غرب شده و و توقف و تاخیر کامیون‌های حامل مواد غذایی در مرزها موجب از بین رفتن مواد غذایی شده است.

منبع: خبرآنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها