قیمت هر کیلو مرغ ۹ هزار و ۵۰۰ تومان شد

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشت گفت: تولید مازاد، جوجه ریزی بالای ۱۴۰ میلیون قطعه و انباشت مرغ در واحد‌های مرغداری آتش بر جان صنعت مرغداری انداخته است.

قیمت هر کیلو مرغ ۹ هزار و ۵۰۰ تومان شد

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ، از استمرار زیان مرغداران در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط درب مرغداری ۶ هزار و ۱۰۰ تا ۶ هزار و ۲۰۰ تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۹ هزار و ۵۰۰ تومان است.


وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده متناسب با هزینه های تولید را ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۱۰ هزار تومان و مرغ گرم ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: عرضه با نرخ های فعلی بیانگر زیان ۳ هزار تومانی مرغداران در فروش هر کیلو مرغ بوده که این میزان برای صنعت چشمگیر است.

انباشت مرغ در واحدهای مرغداری عامل اصلی کاهش قیمت

اسداله نژاد افزایش حجم تولید، انباشت مرغ در واحدهای مرغداری و فروکش کردن تقاضا را عامل اصلی زیان مرغداران دانست و گفت: اگرچه پشتیبانی امور دام اقدام به جمع آوری مرغ مازاد تولیدکنندگان از سطح بازار کرده، اما تابه امروز این امر تاثیری در بازار و کاهش زیان مرغداران نداشته است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی واحدهای مرغداری با اشاره به اینکه وضعیت صنعت طیور نگران کننده است، بیان کرد: علی رغم سرمایه گذاری زنجیره های تولید و پرداخت اعتبارات با بهره کم به این زنجیره ها، اما به سبب پایین بودن قیمت جوجه و مرغ زنجیره ها زیان سنگینی را متحمل هستند‌.

وی ادامه داد: اگرچه مسئولان علت اصلی افت تقاضا را شیوع ویروس کرونا مطرح می کنند، اما عدم پیش بینی آینده، تولید مازاد و جوجه ریزی بالای ۱۴۰ میلیون قطعه آتش به جان صنعت انداخته است چرا که نگاه دولت بازار مصرفدو جلوگیری از عرضه مرغ بالاتر از نرخ مصوب است.

این مقام مسئول در پایان متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که در اواخر دی قیمت هر قطعه جوجه یکروزه بالای ۵ هزار تومان بوده که این امر بیانگر کاهش هزار درصدی قیمت است.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بهلول
    0

    قیمت گوشت موشک شده حساب نیست ؟عدالت.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      قیمت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها