سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: بازی‌های ویدئویی به کنترل ویروس کرونا کمک می‌کنند

یک سال پس از آن که سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: بازی‌های ویدئویی به کنترل ویروس کرونا کمک می‌کنند

یک سال پس از آن که سازمان جهانی بهداشت "اختلال بازی" را به فهرست رفتار‌های اعتیاد آور خود اضافه کرد، اکنون اعلام کرده که بازی‌های ویدئویی روشی مؤثر برای متوقف کردن انتشار COVID-۱۹ است.

سازندگان بازی‌های ویدئویی برای تبلیغ بازی به عنوان یک وسیله سالم فاصله گذاری اجتماعی و حتی حفظ پیوند اجتماعی در دوره شیوع کرونا بیانیه‌هایی را منتشر کرده اند.
سازمان بهداشت جهانی مدتی پیش اعلام کرده بود بازی‌های ویدئویی اعتیاد آورند و حتی منجر به اختلال سلامت روان می‌شوند. این سازمان "اختلال بازی" را در ماه مه ۲۰۱۹ در کنار دیگر رفتار‌های مخرب و اعتیاد آور، مانند قمار طبقه بندی کرده بود. میلیون‌ها نفر برای سرگرمی در قرنطینه‌های خانگی، به دنبال فعالیت‌های دوستانه از راه دور اجتماعی هستند.
به عنوان بخشی از یک کمپین لقب #PlayApartTogether، ۱۸ شرکت بازی‌های ویدیویی اقداماتی را ترتیب داده اند. این شرکت‌ها برای اطمینان از در خانه ماندن مردم با ارائه بستر مناسب بازی از مردم حمایت می‌کنند. اطمینان از تضمین امنیت مردم در کنار یکدیگر از مهمترین مواردی است که برای این کمپین تعریف شده است. بازی‌ها بستر مناسبی هستند، زیرا آن‌ها مردم را وارد جریانی مشخص از سرگرمی می‌کنند. به عنوان بخشی از این کمپین، شرکت‌ها از دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی بهداشت (WHO) برای برجسته کردن ظرفیت ذاتی بازی برای فاصله اجتماعی استفاده می‌کنند.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها