ویروس کرونا؛ چین خوردن حیوانات وحشی را ممنوع کرد

یک مقام رسمی از حذف حیوانات وحشی از رژیم غذایی مردم در شنزن چین خبر داد.

ویروس کرونا؛ چین خوردن حیوانات وحشی را ممنوع کرد

شهر شنژن چین از زمان پیدایش ویروس کرونا، خوردن سگ، گربه و حیوانات وحشی را که یکی از منابع مهم تجاری آن‌ها محسوب می‌شود، ممنوع اعلام کرده است.

دانشمندان گمان می‌کنند ویروس کرونا از حیوان به انسان منتقل می‌شود. برخی از اولین عفونت‌ها در افرادی که در معرض بازار حیات وحش در شهر مرکزی ووهان قرار داشتند، یافت شد که در آن خفاش‌ها، مارها، مخمر‌ها و حیوانات دیگر خرید و فروش می‌شده است.

مقامات مرکز فناوری جنوب چین نیز اعلام کرده‌اند ممنوعیت خوردن سگ و گربه از اول ماه مه به مرحله اجرا در می‌آید.

به گفته مقامات چینی سگ‌ها و گربه‌ها به عنوان حیوانات خانگی نسبت به سایر حیوانات رابطه بسیار نزدیک‌تری با افراد برقرار کرده‌اند و ممنوعیت مصرف حیوانات خانگی روشی متداول در کشور‌های توسعه یافته و در هنگ کنگ و تایوان است؛ این ممنوعیت همچنین به تقاضا و روحیه تمدن بشری پاسخ می‌دهد. در اواخر فوریه نیز یکی از مقامات ارشد چین تجارت و مصرف حیوانات وحشی را ممنوع اعلام کرد.

مسئولان استانی و شهری در سراسر کشور برای اجرای این حکم تلاش می‌کنند و در شنزن این دستور بار دیگر به طور آشکار در ممنوعیت مصرف سگ‌ها و گربه‌ها صادر شد.

لیو جیانپینگ یک مقام رسمی در مرکز پیشگیری و کنترل بیماری شنژن گفت: مرغ، دام و غذا‌های دریایی در دسترس مصرف کنندگان قرار دارد. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد حیات وحش ماده مغذی نسبت به مرغ و دام است.

به نظر می‌رسد که مقررات اولیه شنژن که برای اولین بار در اواخر فوریه پیشنهاد شد، مصرف لاک پشت و قورباغه را که هر دو از غذای معمولی در جنوب چین هستند، ممنوع می‌کند. فعالیت‌های این شهر برای توقف خوردن حیوانات وحشی موجب تحسین گروه‌های بهزیستی حیوانات شده است.

سالهاست مردم خواستار تصویب چنین قانونی بودند و این اولین بار است که این قانون در کشور چین تصویب و اجرا می‌شود. طبق آمار، سالانه ۱۰ میلیون سگ و ۴ میلیون گربه در چین کشتار شده و خورده می‌شود.

نایب رئیس بخش حیات وحش جامعه بین الملل اعلام کرد: شنژن اولین شهر در جهان است که آموخته‌های این بیماری را جدی گرفته و تغییرات لازم را برای جلوگیری از همه گیری ایجاد می‌کند. اقدامات جسورانه شنژن برای متوقف کردن این تجارت و مصرف حیوانات وحشی الگویی برای تقلید دولت‌ها در سراسر جهان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • لاله های سرخ
    0

    مگه اینا نمیگفتن کرونا بیولوژیک بوده و ربطی به خوردن جانوران وحشی نداره پس چرا همچنان به خوردن غذاهای خوشمزشون ادامه نمیدن ؟!

  • حسن
    0

    ای خدا این همه تکنولوژی اونوقت این حیوانات عجق وجق بخورند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها