نمی‌دانم باید با این جریان چگونه رفتار کرد

محسن مرعشی*

نمی‌دانم باید با این جریان چگونه رفتار کرد

خواننده ی زیر زمینی رپ به جرم قتل شوهر مادرش دستگیر شد! نمی‌دانم باید با این جریان چگونه رفتار کرد! جرم ممکن است برای هر فردی از جامعه و در هر جایگاهی رخ دهد!

موسیقی رپ یک نوع موسیقی اعتراضی است که از دهه ی ۶۰ میلادی توسط سیاه پوستان آمریکایی شکل گرفت و امروزه ابزار دست جوانان در جوامع مختلف جهت بیان اعتراضات شده است.
گرچه سابقه ی شعر رپ در ایران به حدود ۶۰۰ سال پیش می‌رسد، اما موسیقی رپ ما برگرفته از همان موسیقی رپ غرب است.
حال پرسش اینجاست که آیا خواننده ی رپ، در ارتکاب به این جرم تحت تاثیر موسیقی مورد علاقه خود قرار گرفته و آیا نوع موسیقی وی در این جرم تاثیر گذار بوده است یا خیر؟!
البته جامعه شناسان و روانشناسان باید پاسخ به این پرسش دهند، اما بنده به عنوان یکی از هنرمندان عرصه موسیقی کشور باید عرض کنم; بی‌تردید نوع هنر و فرهنگ هر فرد در تفکرات و اندیشه های وی تاثیر گذار خواهد بود، اما اینکه به ضرس قاطع بتوان بین موسیقی رپ و حواشی آن با جرم این شخص رابطه ی مستقیم قائل شد، کمی سخت به نظر می رسد!
حال بماند بحث زیر زمینی بودن موسیقی که عملاً این انتقاد به مسئولین امر وارد است که چرا به جای به رسمیت شناختن و کلاسه کردن آن چه که وجود دارد، در پی حذف و سانسور آن هستند!
چرا که شاید بخشی از اثرات این کار، بی تعهدی را به جامعه جوان ما هدیه کند!
متأسفانه نگاه مسئولین ما به مسائل مهم و روز جامعه، نگاهی سنتی و سخت گیرانه است! حال آنکه باید جوان را دریافت و باید خواسته و نیاز او را درک کرد و در ادامه آن را هدایت کرد.
من امیدوارم این اتفاق، فارغ از اینکه موسیقی رپ و یا موسیقی زیرزمینی در این رفتار چقدر تاثیر گذار بوده یا خیر، مسئولین امر تمهیداتی اندیشیده و به فکرهویت بخشیدن به انواع هنر باشند، چرا که ما در عصر ارتباطات به سر می بریم و نمی‌توانیم جوان امروز را از علاقه اش باز داریم، اما می توانیم او را در این علاقه‌مندی هدایت کنیم و به حفظ جامعه ای پویا کمک نماییم.

*خواننده

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها