دیدار نماینده آمریکا در سازمان ملل با آمانو:

آیا راستی‌آزمایی پایبندی ایران به برجام، سایت‌های نظامی ایران را هم شامل می شود

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل با آمانو دیدار کرد. او گفته بود قصد دارد در این دیدار بپرسد که آیا راستی‌آزمایی پایبندی ایران به برجام، سایت‌های نظامی ایران را هم شامل میشود.

آیا راستی‌آزمایی پایبندی ایران به برجام، سایت‌های نظامی ایران را هم شامل می شود

به گزارش خبر فوری به نقل از رویترز نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد گفته است که قصد دارد در دیدار روز چهارشنبه (۱ شهریور/۲۳ اوت) خود با مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از این مسئله اطمینان حاصل کند که آیا آن‌ها امکان راستی‌آزمایی پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای ایران و میزان پایبندی این کشور به توافق سال ۲۰۱۵ را دارند یا نه.

او در مصاحبه با رویترز با اشاره به "رفتارهای گذشته ایران" گفته است که ایران "سابق بر این دست به فعالیت‌های پنهانی در سایت‌های نظامی، در دانشگاه‌ها و سایر مراکز زده است" و "در این مراکز مسائلی وجود داشته است".

او هم‌چنین گفته است که می‌خواهد بداند که آیا آژانس همه چیز را زیر نظر دارد یا نه. نیکی هیلی به رویترز گفته است که قصد دارد در دیدار با مقام‌های آژانس ازآنها بپرسد که آیا بازرسان آژانس از این قدرت برخوردار هستند که از هر "سایت مشکوکی" بازرسی کنند؟»، «آیا در حال حاضر این کار را می‌کنند؟».

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها