رئیس پیشین صدا و سیما خواستار نشان دادن آلات موسیقی در تلویزیون شد

رئیس پیشین صدا و سیما در یادداشتی نوشت: به نظر می‌¬‌رسد نمایش مدیریت شده برخی ادوات موسیقی، متناسب با آهنگ، شعر، ملودی و دیگر متغیرهای مؤثر، مانند گذشته مشمول حکم حرمت فراگیر نشود.

رئیس پیشین صدا و سیما خواستار نشان دادن آلات موسیقی در تلویزیون شد

عزت الله ضرغامی، رییس پیشین صداوسیما، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
«پست قبلی در مورد ترانه ی ماندگار زنده یاد فرهاد مهراد{اینجا} باعث شد تا همراهان (followers) عزیز، سوالاتی را در مورد ضوابط موسیقی در صدا و سیما و به ویژه نمایش آلات موسیقی مطرح کنند.
به همین دلیل پی نوشت یکی از پست های قدیمی تر که در مرداد 97 در دیدارم با هنرمند عزیز آقای محمد معتمدی خواننده و آهنگساز در همین زمینه نوشته بودم را مجدداً برای اطلاع شما عزیزان منتشر می کنم.
*پی نوشت*
نشان دادن آلات موسیقی در تلویزیون، بعنوان ترویج موسیقی (با تعریف و سابقه تاریخی) از نظر مراجع عظام تقلید امری خلاف شرع محسوب می‌شود و سازمان هم به حسب مسئولیت قانونی آن را رعایت می‌کند.
امروز معتقدم با توجه به تحول در تعریف موسیقی و کارکردهای بسیار گسترده و مثبت آن که منجر به تغییر در تعریف «موضوع» شده است، می‌توان مجدداً تطبیق احکام مربوطه را با آن بررسی کرد و تصمیم گیری نمود.
به نظر می‌رسد نمایش مدیریت شده برخی ادوات موسیقی، متناسب با آهنگ، شعر، ملودی و دیگر متغیرهای مؤثر، مانند گذشته مشمول حکم حرمت فراگیر نشود.»

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • A
    0

    فقط باید گریست

  • بهلول
    0

    چرا دوره خودت به اين فكر نيافتادي آدم خوش فكر.مهندسي ميكنى.پولهايي كه از خلق اله ميگرن بگيد پسشون بدن. صوابه.

  • افکنده
    0

    کم کم واقعا دوره آخر الزمان داره نزدیک میشه... اینم از ضرغامی مومن و متدین مون بقیه رو ولش اینو بچسب... ایول به این نظام ایول به این انقلاب و ایول به این رسانه ملی...

  • لاله های سرخ
    0

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای ضرغامی مگر موسقی و ترانه حرام نیست همین کم داشتیم که کم کم رقص و آواز هم در صدا وسیما راه انداز ی شود خیلی ممنون آقای ضرغامی همین پولهایکه صرف خانم های بازیگر می کنیدبرای چرت وپرت گفتن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها