کیم جونگ اون دستور ساخت کلاهک‌های قاره پیمای بیشتر را صادر کرد

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دستور داده است که دانشمندان و کارشناسان این کشور کلاهک های بیشتری برای موشک های قاره پیما تولید کنند.

کیم جونگ اون دستور ساخت کلاهک‌های قاره پیمای بیشتر را صادر کرد

خبر فوری / رهبر کره شمالی در جریان بازدید از یک موسسه تولید مواد شیمیایی تاکید کرد که باید ساخت موتورهای موشک با سوخت جامد که برد بیشتری نیز دارند در دستور کار قرار گیرد.

این موتورها می تواند موشک ها را با برد بیشتری پرتاب کند و کره شمالی بارها گفته است درصدد این است که خاک آمریکا را در تیررس موشک های خود قرار دهد.

گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی حاکی است که «کیم جونگ اون» همچنین دستور ساخت موشک جدید بالستیک «پوک گوک سونگ 3» را داده است.

وی در جریان دیدار از این موسسه، از فرایند و روند تولید موتورهای جامد راکت و کلاهک بازدید کرد و خواستار تسریع در این برنامه شد.

این بازدید در حالی صورت می گیرد که کره شمالی دو بار در ماه گذشته میلادی موشک های بالستیک قاره پیما پرتاب کرده است که می تواند بیشتر خاک آمریکا را در تیررس خود قرار دهد.

کره شمالی تلاش می کند تا به فناوری ساخت و پرتاب موشک ها دست یابد و اینکه کلاهک های ساخت این کشور بتواند دمای جو را در جریان پرتاب تحمل کند. این بخشی از فناوری است که هنوز این کشور به آن دست نیافته است.

اوایل سال جاری این کشور یک فروند موشک «پوک گوگ سونگ 2» پرتاب کرد که از موشک های میان بردی است که از روی زیردریایی پرتاب می شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها