تهدید پزشکان و پرستارانش انگلیسی؛ اعتراض کنید اخراج می‌شوید

روزنامه گاردین روز چهارشنبه در گزارشی تکان دهنده عنوان کرد که در بحبوحه کرونا، پزشکان و پرستاران این کشور از سوی مسئولان تهدید شده‌اند که درصورت ابراز هرگونه نگرانی در این زمینه توبیخ و شغل خود را از دست خواهند داد.

تهدید پزشکان و پرستارانش انگلیسی؛ اعتراض کنید اخراج می‌شوید

روزنامه گاردین روز چهارشنبه در گزارشی تکان دهنده عنوان کرد که با وجود کمبود تجهیزات بهداشتی بیمارستان‌ها در بحبوحه کرونا، پزشکان و پرستاران این کشور از سوی مسئولان تهدید شده‌اند که درصورت ابراز هرگونه نگرانی در این زمینه توبیخ و شغل خود را از دست خواهند داد.

در این گزارش آمده است که مسئولان بهداشت انگلیس تاکنون دو تن از نیروهای کادر درمانی این کشور را خانه نشین کرده‌اند و تعدادی از پزشکان به دلیل انعکاس نگرانی های خود در فضای مجازی، هشدار دریافت‌ کرده‌اند.

رئیس انجمن پزشکان انگلیس در این زمینه به گاردین گفت: پزشکان در سراسر کشور به شدت نگران کمبود تجهیزات محافظتی هستند. آنها می‌گویند که از طریق کانال‌های ذیربط نگرانی خود را منتقل کرده اند، اما به آنها هشدار داده‌اند تا از انجام هرگونه اقدام بیشتر خودداری کنند.

سامانتا راودن با اشاره به بحران موجود و اینکه کشور به حضور افراد متخصص نیاز دارد افزود: متاسفانه برخی از نیروها تهدید شده و دست کم دو پزشک خانه‌ نشین شده‌اند.

وی رفتار مسئولان وزارت بهداشت در این زمینه را غیر قابل قبول خواند و افزود که پزشکان بر اساس وظیفه اخلاقی که بر عهده دارند، موظف هستند تا نگرانی‌های خود درباره بیماری کوید ۱۹ را مطرح کنند.

گاردین در ادامه نوشت: این‌گونه به نظر می‌رسد که سازمان ملی خدمات بهداشتی و نهادهای ذیربط مایل هستند که کارکنان این بخش از بیان اخبار مربوط به کمبود ماسک‌های صورت، عینک و لباس محافظ که نگرانی عمده‌ای را ایجاد کرده خودداری کنند.

این در حالی است که بسیاری از این افراد نگران ابتلا به کرونا در حین انجام وظیفه و انتقال آن به اعضای خانواده خود هستند. همچنین شماری از کارکنان بخش درمانی انگلیس در هفته های گذشته تصاویری از خود در توئیتر و اینستاگرام منتشر کرده‌اند که از فرط کمبود لباس‌های محافظ، به اجبار پلاستیک زباله بر تن کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، مسئولان بیمارستان ساوت‌اند ۲۶ مارس (۷ فروردین) در یادداشتی به کارکنان بخش اورژانس نوشته‌اند: انتشار پیام‌های نامناسب در فضای مجازی و یا تصاویر کارکنانی که لباس‌های ناسازگار با استانداردهای جلوگیری و کنترل بیماری‌های عفونی بر تن دارند و فاصله ایمنی را رعایت نمی‌کنند غیر قابل قبول است. با این رفتارها مطابق با ضوابط کمیته انضباطی برخورد خواهد شد.

مسئولان وزارت بهداشت انگلیس می‌گویند که در ۱۰روز گذشته تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها توسط ارتش توزیع شده‌است. با این حال بسیاری از کارکنان کادر درمانی انگلیس همچنان از کمبود وسائل ضروری انتقاد می‌کنند.

رئیس کالج سلطنتی پزشکان انگلیس چندی پیش هشدار داد که در بحبوحه افزایش آمار مبتلایان به کرونا، حدود یک چهارم نیروهای متخصص، بیمار و یا در قرنطینه هستند.

«اندرو گودارد» دوشنبه گذشته (۱۱ فروردین) در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای افزود که این وضعیت، اورژانس بیمارستان‌ها را به شدت تحت فشار قرار داده و لندن نسبت به سایر شهرها در وضعیت بدتری قرار دارد.

وی با بیان اینکه با خروج نیروهای متخصص از قرنطینه وضعیت بهتر می‌شود، افزود: «اما مساله نگران کننده این است که شهروندان بیشتری به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست خواهند داد.»

وضعیت پرستاران انگلیس هم چندان تعریفی ندارد. کالج سلطنتی پرستاران انگلیس روز یکشنبه (۱۰ فروردین) گزارش داد که از هر پنج پرستار، یک نفر به دلیل نگرانی از کرونا در قرنطینه به‌سر می‌برد.

آمار مبتلایان فوت شده بر اثر کرونا در انگلیس روز به روز در حال افزایش است و تاکنون یک‌هزار و ۷۸۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها